onsdag den 9. september 2015

Lola og naboens søn

 

 


Lola og naboens søn

Forfatter: Stephanie Perkins
Serie: Anna and the French Kiss
Originalsprog: Engelsk, Lola and the Boy Next Door
Genre: Realisme, kærlighed
Målgruppe: Unge / YA
Udgiver: Lindhardt og Ringhof






 Tak til Plusbog for anmeldereksemplaret

 

Lola har et næsten perfekt livt. Hun bor i San Francisco sammen med sine to fædre, hendes kæreste er rockmusiker, og hun er en spirende modedesigner.

Men så flytter de berygtede Bell-tvillinger Calliope og Cricket tilbage til nabolaget i huset ved siden af Lola, og en fortid fyldt med smerte og kvaler bliver gravet frem. Cricket Bell er nemlig fyren, der knuste Lolas hjerte to år tidligere. Men kan en fyr fra Lolas fortid vise sig at være hendes store kærlighed?

"Lola og naboens søn" er en hjertevarm historie om at blive voksen og finde sig selv. Det er en selvstændig fortsættelse af "Anna og det franske kys" og byder på et gensyn med de elskede karakterer Anna og Étienne.
   




Lola og naboens søn var mindst lige så sød som den første bog i serien ‘Anna og det franske kys’. Desværre fandt jeg den en smule mere flad, da den nok var lidt for sød til mig, så jeg kedede mig lidt indimellem. Men hvis man går efter en super sød sukker romance, så er det her bogen!

Jeg elskede Lola og de andre karakterer. Jeg elsker at de er så anderledes, og samtidig noget så utrolig ægte og unikke. Det er virkelig forfriskende at læse. F.eks. elsker jeg at Lola er så stærk og helt sin egen, samtidig med at hun ligesom alle andre har svage øjeblikke og tanker om hvem hun egentlig er, selvom hun udadtil ikke lader sig mærke med det.

Og jeg elsker ikke mindst Stephanie Perkins måde at skrive på - det er faktisk det bedste ved hele bogen. Det giver bare historien en utrolig god dybde.

Det er også første gang jeg læser en YA med to fædre som forældre, og det var egentlig i sig selv en dejlig ting. Derfor handlede bogen især meget om familieforhold og at finde sig selv.

Cricket var utrolig sød, men for mig forsvandt han lidt, han var nærmest kun en biperson og det er måske egentlig også okay, hvis historien havde handlede om Lola som person, men titlen siger ‘og naboens søn’ samtidig med at den selvfølgelig siger det er en kærlighedshistorie, men den del synes jeg ikke var så vellykket.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig