lørdag den 3. oktober 2015

Paper Towns






John Greens Paper Towns ramte for noget tid siden biograferne, til glæde for en lang række John Green fans. Paper Towns var ikke umiddelbart min favorit John Green historie, men jeg synes den gjorde sig utrolig godt som filmatisering. Skøn John Green humor og dejlige budskaber var der masser af.








Rollelisten var super skøn, de gjorde det helt fantastisk alle sammen, og jeg synes de fik bogens vigtigste elementer med. Så som filmatisering synes jeg faktisk ikke den kunne være lavet bedre.

Så jeg nød filmatiseringen af John Greens verden, men filmen slår sig ikke fast som en ny yndlings hos mig. Slet ikke. Lidt ligesom bogen, synes jeg filmen mangler noget, på trods af at jeg ikke synes historien skulle være fortalt på nogen anden måde. Den virker helt perfekt som den er. Jeg ved ikke hvad det er der gør at det ikke er en klar favorit, for jeg elsker det nørdede og humoren og så elsker jeg også rigtig meget budskabet og jeg synes at slutningen er helt rigtig. Så på trods af at det virker til der mangler noget, så kan jeg umuligt sætte fingre på hvad det er der lige mangler. Det er heller ikke fordi den ikke er fyldt med skønne scener, med masser af venskaber - roadtrip - ægte personer - skønne bipersoner og meget mere.

Men alt i alt, så var det bare virkelig en hyggelig og god lille historie, og jeg nød den virkelig for det den var, men ikke noget særligt ud over det.


 

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig