tirsdag den 13. oktober 2015

The Summer I Turned Pretty





The Summer I Turned Pretty

Forfatter: Jenny Han
Serie: The Summer #1
Målgruppe: YA
Genre: Realisme





Bogen fås endnu ikke på dansk
Læst på mofibo




Belly measures her life in summers. Everything good, everything magical happens between the months of June and August. Winters are simply a time to count the weeks until the next summer, a place away from the beach house, away from Susannah, and most importantly, away from Jeremiah and Conrad. They are the boys that Belly has known since her very first summer--they have been her brother figures, her crushes, and everything in between. But one summer, one terrible and wonderful summer, the more everything changes, the more it all ends up just the way it should have been all along.




The summer I turned pretty er en bog fyldt med sommer og kærlighed. Den er en del af en trilogi, men jeg fik kun læst denne ene i min sommer. Årsagen er at jeg faktisk ikke var så begejstret som jeg troede jeg ville være. Jeg blev en smule træt af at alle drengene synes at være dybt forelsket i hovedpersonen. (fordi hun nu er blevet smuk - hvilket bare gør det hele lidt kliché agtigt)

Og for første gang, nogensinde, vil jeg faktisk heller have at hun ender med en hel anden end hovedpersonen vil. F.eks. har jeg altid været team Edward, bare fordi Bella var det, ene og alene af den årsag at hvis hun føler at de er rigtige sammen, jamen så er de, uanset hvor fantastisk Jacob var. Men her…. her har jeg lyst til at slå hovedpersonen og gøre hende opmærksom på at hun synes om den helt forkerte. Det her faktum alene har afholdt mig fra at læse de andre bøger, så jeg ved ikke om hun rent faktisk bliver klogere - efter min mening. Jeg forstår nok bare ikke helt den fascination hun føler for ham, den er faktisk ikke særlig tydeligt beskrevet. På trods af at hun hele tiden er så vild med ham.

Samtidig hænger der et meget seriøst emne over hele bogen, et emne som jeg synes drænede sommerglæden meget ud af bogen, og jeg havde forventet en bog med masser af glad sommerstemning og det synes jeg ikke jeg fik. Det er selvfølgelig fordi jeg havde forventet noget helt andet.

Historie og plotmæssigt fungerede den faktisk upåklageligt og jeg kunne måske godt finde på at vende tilbage til historien næste sommer. Måske. Efter den lige har lagt lidt på is vinteren over i hvert fald. For der var helt sikkert nogle skønne sommer-moments som jeg nød og så bliver jeg jo nok også nødt til at finde ud af om hun virkelig ikke bliver klogere.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig