onsdag den 2. december 2015

Peralta

 


Peralta
Forfatter: Trine Hahnemann
Fotograf: Lars Ranek
Genre: Kogebog
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Hahnemann Projects









Peralta, Nordtoscana - mad, fortællinger og billeder fra Peralta, tager dig med på en rejse til et helt særligt sted i Norditalien. Et stedhvor mennesker, natur og kultur bliver til et. Her falder du ned i en tidslomme, hvor der er god tid, og ikke mindst tid til at planlægge, hvad det næste måltid skal være. I smuk balance med Lars Raneks indbydende billeder fortæller Trine Hahnemann gennem historier og opskrifter om sin kærlighed til Peralta. Historierne omsætter drømmen om det gode liv i Toscana til virkelighed.



Ihh... det er alt for langt tid siden jeg har anmeldt kogebøger og det er sådan en fornøjelse. Særligt når bogen er smuk, som denne. Jeg er en af dem der synes at der skal være billeder til hver opskrift, og jeg elsker især når de er flotte.

Peralta er en italiensk/toscansk kogebog, og jeg elsker italiensk mad, og jeg havde derfor helt svært ved at vælge opskrifter ud jeg skulle prøve. Men selvfølgelig skulle jeg prøve en pastaret og lave en pesto. Hvilket bare var super lækkert.



 


Man kan godt mærke at Trine Hahnemann har en passion for toscansk mad, for de helt traditionelle og lokale opskrifter. Alle opskrifterne ser super lækre ud og de virker alle enkelte og nemme at gå til. De ting jeg fik lavet var smagsfyldte og det er bestemt ikke sidste gang jeg kigger i den kogebog. Den indeholder alt hvad man kunne ønske sig af italienske drømme, brød, pizza, desserter, antipasta, kød, supper og så er der et afsnit til veganerne.

Så alt i alt, så er det her en super lækker kogebog - lidt som at kigge en lokal italiener over skuldrende og lurer deres hemmeligheder.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig