onsdag den 6. januar 2016

Årets bedste bøger (2015)




Goodreads fortæller mig at jeg har givet hele 50 bøger fem stjerner i 2015, men det er en smule misvisende, for da jeg kører med et 6 stjerne system på bloggen, så er der nogen der på goodreads får fem stjerner som ikke svarer til 6 stjerner, men til 5. Derudover har de fleste fables tegneserier fået  5 goodreads-stjerner, men der har jeg kun valgt at vise en af dem i listen. Og ellers så regner jeg heller ikke genlæsninger med.

Listen er også en smule misvisende i forhold til 'året' - da der er titler på listen som ikke er udgivet i år, men da jeg har læst dem for første gang i år, synes jeg de skal med.



 

Disse tre bøger er helt klart dem der har betydet mest for mig, både under og efter læsning.
Det er bøger jeg kan læse igen og igen og alligevel aldrig få nok af.
 

 
 
 
 
 

The Ocean at the End of the Lane er umådelig smuk, på alle tænkelige måder.
Alt det lys vi ikke ser og Hvor intet bryder vinden var fantastiske fordi de begge rummer
utrolig mange niveauer og de er utrolig unikke i sig selv.





 

Af ungdomsbøger er det disse tre jeg har været mest vild med i 2015,
og der har virkelig været mange gode i år, men disse er helt klart de bedste.







Fables skal helt sikkert også på listen over årets største læseoplevelse
, for jeg knus-elsker den graphic-novel serie.
Jeg elsker alt ved den og den er så meget mig på mange måder.





SHARE:

2 kommentarer

  1. Skønne, skønne bøger du har valgt!
    'Morika' har virkelig også gjort et stort indtryk på mig og det samme har 'Monster' og 'Jane Eyre' - fantastiske læseoplevelser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt igennem fantastiske læseoplevelser ja, 2015 har virkelig været et godt læseår!

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig