søndag den 3. januar 2016

December 2015 status

December var en lidt underlig læsemåned for mig. Jeg havde en masse læseplaner, som jeg glædede mig helt vildt til, men så blev jeg syg og så gik jeg totalt i nostalgi-mode siden. Så selvom jeg havde udvalgt årets sidste 12 bøger, så blev det faktisk til 12 andre. Og jeg fik faktisk slet ikke læst nogle julebøger, som jeg ellers virkelig havde set frem til. Jeg overvejede at genlæse 'Peters jul' nogle gange, men det blev aldrig til noget.



Over sløret (Iltyv #1) af Nicole Boyle Rødtnes
De overlevende (The Young World #1) af Chris Weitz
Bangebuksen af Muldmenneske
Sort som ibenholt #3 af Salla Simukka
Kelley (Wonderous strange #1) af Lesley Livingston
Politikens graviditetsbog af Lene Skou Jensen (research)
Børnenes eventyrsbog (reread)
Mio min Mio af Astrid Lindgren (reread)
Ulven er løs (Valhalla #1) af Peter Madsen (reread)
De vilde svaner af H.C. Andersen (reread)
Smertefri fødsel af Anja Bay (research)
Thors brudefærd (Valhalla #2) af Peter Madsen (reread)




 



Månedens startede som planlagt og jeg fik læst 'Ilttyv', Kelley', 'The Young World', 'Sort som Ibenholt' og 'Bangebuksen' som planlagt men herefter gik det som sagt helt nostalgi i det. Jeg havde godt nok læst at man i sin graviditet ville søge lidt tilbage til sin barndom i tankerne, men det synes jeg ikke rigtig jeg gjorde - kun i starten hvor jeg så en masse gamle danske film (som min barndom har været præget af) Her i december gik jeg så amok i bøgerne. Så jeg genlæste nogle af mine absolutte yndlings børnebøger som barn, en gammel slidt eventyrbog, hvor siderne ikke længere hænger fast i limen i ryggen, 'Mio min Mio', 'De vilde svaner' og et par Valhalla tegneserier.

Derudover afsluttede jeg et par graviditetsbøger som jeg ellers startede på engang i oktober, men ikke lige opdaterede på goodreads, fordi vi endnu ikke havde delt nyheden med alle. De to bøger er et godt eksempel på at jeg altid rækker ud efter en bog når jeg står over for en udfordring jeg ikke måske ikke føler jeg har særlig godt styr på. Jeg regner ikke med at anmelde dem her på bloggen.

Jeg håber I har haft en skøn december læsemåned. Det har jeg i hvert fald, på trods af at den faldt helt anderledes ud end jeg havde regnet med, men det var lige hvad jeg havde brug for.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig