onsdag den 23. marts 2016

Min forårslæseliste



Foråret står og banker på, det er lysere og forårsblomster begynder at pible frem - selv i min skyggerige have.

Ved at kigge tilbage på min læsning de sidste par forår er det tydeligt at jeg læser mest blandet i foråret end resten af året. Det er som om at jeg har lyst til at læse alt muligt forskelligt. At foråret måske inspirerer mig til at gå andre veje end hvad der lige ligge først for. Hvilket naturligt nok både har givet skuffende læseoplevelser men i høj grad også positive overraskelser og boglige venner for livet. Foråret har været er en stor boglig horisont-udvidelse for mig kan jeg godt se - på trods af at jeg synes at jeg normalt læser meget varieret.

Jeg tror dette forår bliver meget anderledes. Da der bliver en lille ny tilføjelse til familien, så tror jeg læseoverskuddet bliver mindre end normalt, og derfor har jeg på forhånd primært valgt fantasy bøger til min forårslæseliste.




Half Lost udkommer snart og er sidste del af Half Bad trilogien og jeg er super spændt på at se hvordan den ender.

Jeg har længe villet dykke ned i endnu en Philippa Gregory historie, så det er helt klart et must på forårslisten.






Lige om snart udkommer 'The Crown', og jeg har ventet med at læse 'The Heir', så jeg kunne læse dem lige efter hinanden, jeg håber de er lige så gode som de første tre i Selection serien.





I foråret udkommer Harper Collins Nordic med disse to bøger og de lyder virkelig skønne. Talon har jeg faktisk længe villet læse. En bog om drager - jamen det er jo et mustread for en fantasy-nørd som mig. 'Rivalerne' - ny bog fra Alyson Noel, lyder helt fantastisk, intriger, glamour - drømme vs mareridt, det kan kun blive godt.






Dragons of Autumn Twilight lyder som et dejligt bud på en high fantasy roman, og det er alt for langt tid siden jeg har læst sådan en. Royal Wedding er den nye Princess Diaries bog, hvori Mia er blevet voksen, og jeg både frygter og glæder mig til at læse den. Jeg håber den er ligeså skøn som resten af serien.




Det samme gælder Life and Death. Den frygter jeg også at læse, men samtidig så er der stor sandsynlighed for at jeg vil elske den. Københavns skygger har lige fået super gode lektør-udtalelser, og så er det jo dansk fantasy, så den er jeg spændt på at læse.








På min forårslæseliste er der mange bøger der ikke er udkommet endnu og der er helt sikkert flere end disse jeg har lyst til at læse, men dette er hvad der ligenu står aller øverst på min tbr i foråret.

Hvilke bøger har du til at stå på min forårslæseliste og læser du også meget mere varieret i foråret end resten af året?
SHARE:

2 kommentarer

  1. Wow. Københavns skygger, ser helt fantastisk mystisk ud, den bliver jeg nødt til at have fat i :)

    Jeg læser i månedstemaer og jeg har valgt tro, som det næste tema. Jeg er ikke selv religiøs eller troende, men det er et emne, der altid har fascineret mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også kun hørt fantastiske ting om den, så jeg glæder mig til at læse den. Kan godt følge dig i at tro er et fascinerende emne, er spændt på at følge med i din læsning.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig