tirsdag den 12. april 2016

Fables volume 19-22





Fables, Vol. 19: Snow White
Fables, Vol. 20: Camelot
Fables, Vol. 21: Happily Ever After
Fables, Vol. 22: Farewell

Forfatter: Bill Willingham
Serie: Fables vol. 19-22
Genre: Tegneserie / graphic novels
Målgruppe: Unge og voksne

Fås ikke på dansk







When a savage creature known only as the Adversary conquered the fabled lands of legends and fairy tales, all of the infamous inhabitants of folklore were forced into exile. Disguised among the normal citizens of modern-day New York, these magical characters have created their own peaceful and secret society within an exclusive luxury apartment building called Fabletown. 


Det jeg troede skulle være den store finale blev afgjort i nr. 18, så det er klart at noget nyt bygges på I nr. 19. Det er helt vemodigt at serien slutter efter nr. 22, men det gør den. Bill Willingham har ikke så meget mere i ærmet og man kan godt mærke at den sidste halvdel af Fables serien ikke hænger så godt sammen som den første halvdel. Ikke desto mindre var det ret vemodigt at slutte serien som jeg er kommet til at synes så godt om, at den nok altid vil forblive en smule epic for mig.

Egentlig synes jeg det var et godt valg at slutte serien på den her måde, og jeg elsker at nr. 22 bliver brugt på at fortælle den videre skæbne på alle de fables vi holder af. På den måde får de alle en slutning, men nej ... hvor kunne jeg godt bruge 22 bind til. Det har været en sand fornøjelse at læse om Snow og Bigby, og for en kort stund være en del af Bill Willinghams fantastiske fantasifulde univers, og jeg kan kun anbefale serien på det varmeste.

 


SHARE:

4 kommentarer

  1. Jeg må snart læse videre i serien - kan virkelig godt lide konceptet :)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig jeg synes også det er et super fedt koncept, der sagtens kunne have trukket mange flere bind, but oh well...

      Slet
  2. Det er virkelig en god serie! jeg er glad for at du gjorde mig opmærksom på, at den fandtes!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih.. ja er den ikke bare skøn, er så glad for at jeg kunne gøre andre opmærksom på den, for den er virkelig noget så fantastisk. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig