onsdag den 8. juni 2016

Min sommerlæsning 2016

Som jeg skrev i mit indlæg om sommeranbefalinger går jeg efter bøger der bringer mig på sommereventyr eller på en let sommerromance. Men jeg vil rigtig gerne også læse sommertema bøger – altså bøger der skulle garantere mig nogle skønne sommerscener. Så det har jeg prøvet at vælge en tbr-liste efter. Selvom det nærmest er umuligt at vide på forhånd, om det vil være et godt sommermatch, så synes jeg nu det er blevet en ret god tbr-liste. Jeg kan lige forstille mig høj sol, en icetea i hånden og masser af nye historieeventyr i skyggen.




Et eventyr jeg virkelig ser frem til at dykke ned i er 'Harry Potter and the Cursed Child' når den udkommer. Det bliver så stort! 'Vinden i Piletræerne' har jeg aldrig læst og selvom jeg har set filmatiseringen mange gange som barn så kan jeg ikke længere huske historien, så jeg tror og håber det bliver en magisk læseoplevelse.






'Summer Days and Summer Nights' som er en novellesamling skrevet af en række kendte YA forfattere bl.a. Leigh Bardugo, Cassandra Clare, Veronica Roth og Stephanie Perkins. Der skulle være dømt masser af god sommerstemning. 'P.S. I Like You' er den nye Kasie West bog der udkommer her til sommer, så den er helt sikkert et must read. Kasie West er fantastisk til at skrive kærligheds YA realisme.



 
 
'Bare en dag' af Gayle Forman og 'Over stregen' af Jennifer Echols skulle også handlingsmæssigt foregå om sommeren, og så er der jo ikke noget bedre end lette kærlighedshistorier som sommerlæsning.
 
 



'Villa America' og 'Engletræet' lover skønne eventyr og smukke læseoplevelser. Jeg elsker Lucinda Rileys bøger og jeg synes det er perfekt sommerlæsning, selvom bogcoveret nærmere lover mig en vinterbog. Men skidt pyt, så kan jeg glæde mig over at jeg forhåbentlig sidder og læser den i det bedste sommervejr.






Sidst men ikke mindst, yderligere to eventyrer, denne gang i form af fantasy. 2'eren til Red Rising udkommer snart, så nu vil jeg altså med på bølgen og læse den første bog i serien. 'Portalen til afgrunden' er mere i stil med high fantasy, men det synes jeg også jeg læser alt for lidt af i tiden.





Har du nogle skønne sommerbøger på din sommerlæseliste?
SHARE:

2 kommentarer

  1. Det lyder som rigtig hyggelige læseplaner for sommeren :-)

    Jeg har en fiks idé om, at jeg skal læse Anna Karenina - den bog er så tyk, at den virkelig kræver en sommerferie :D


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var nok en god ide, det kunne jeg også godt tænke mig at gøre en sommer. Det er så svært rigtig at komme ind i de helt tykke bøger i hverdagen.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig