lørdag den 23. juli 2016

Bedste bøger 1. halvår 2016




Disse ti bøger er de bedste jeg har læst i 2016 indtil videre. (I tilfældig rækkefølge)


Lady Susan af Jane Austen

The White Princess af Philippa Gregory

Odinsbarn af Siri Pettersen

Midnatsrosen af Lucinda Riley

De smukkeste af Karin Slaughter

Blodets bånd af Sidsel Sander Mittet

Belgravia af Julian Fellowes

Under sløret af Nicole Boyle Rødtnes

Himlen brænder af Line Kyed Knudsen

Arvingen af Simona Ahrnstedt



Mønsteret viser som altid kærlighedshistorier, historiske romaner og fantasy men denne gang er der også sneget sig en bog ind som normalt ikke vil være at finde blandt mine favoritter, nemlig en triller/krimi og det er ’De smukkeste’, men hold da op hvor var jeg bare grebet af den bog.

En anden sjov ting jeg bemærkede var at YA bøgerne alle sammen er skrevet af en skandinavisk forfatter – og heraf er de tre ud af fire danske forfattere. Sikke dog en skøn opdagelse! Det viser enten bare at jeg har en svaghed for dansk YA eller at de danske forfattere er fuld på højde med de internationale. Personligt tror jeg helt sikkert på det sidste.

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig