mandag den 18. juli 2016

Emerald Green





Emerald Green

Forfatter: Kerstin Gier
Serie: Ruby Red Trilogy #3
Genre: Fantasy, tidsrejser
Målgruppe: YA og opefter


Bogen fås snart på dansk hos Turbine forlaget







Gwen has a destiny to fulfill, but no one will tell her what it is. Emerald Green is the stunning conclusion to Kerstin Gier's Ruby Red Trilogy, picking up where Sapphire Blue left off, reaching new heights of intrigue and romance as Gwen finally uncovers the secrets of the time-traveling society and learns her fate.


Jeg læste Rubinrød første gang i forbindelse med mit arbejde hos Turbine forlaget. Jeg havde fået til opgave at læse nogle forskellige YA fantasy bøger for at se om de skulle antages, og jeg var fuldstændig skudt i Rubinrød serien. Jeg elskede bogens handling, historie, plot, hovedperson og humoren, ja det hele nærmest - det var bare lige en bog for mig, så den anbefalede jeg med store bogstaver. Og jeg er ret så glad for at andre også har fundet den værd at læse, endda så mange at Turbine udgiver resten af bøgerne i serien. Safirblå udkom 26. juni og inden jeg gik på barsel nåede jeg at få designet bogforsiden til både den og til Smaragdgrøn, ligesom jeg havde gjort med Rubinrød. Så serien betyder rigtig meget for mig på mange punkter.

Emerald Green (Smaragdgrøn) gjorde mig bestemt ikke skuffet. Det var nærmest en helt perfekt slutning, især fordi at den overraskede mig så meget som den gjorde. Og det eneste problem jeg stod tilbage med var at serien nu var slut. Jeg kunne godt have brugt nogle flere tidsrejser, nogle flere mysterier, nogle flere hemmelige stævnemøder, men hellere en ordentlig slutning end en serie der trække ud.

Det er især kombinationen af fantasy elementer og historiske elementer som jeg elsker ved serien. Plus kærlighedshistorien. Hvilket giver en kombination af mine tre yndlingsgenre i en og samme bog. Dertil krydres historien med en virkelig skøn humor – så historien ikke tager sig selv for seriøst. En London setting – jeg elsker London settings, det kan nærmest redde en hel bog for mig. Plus lidt kjoler og et sprog der bare drager læseren ind i handlingen med det samme. Det er næsten imponerende at finde så mange ting man elsker i en og samme bog – så der er ikke noget at sige til at jeg var total skudt i serien ved første øjekast.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig