torsdag den 20. oktober 2016

Liebster Award

Endelig fik jeg svaret på den her som søde Sanne Bogorm har nomineret mig til og tusind tak fordi du gjorde det. ;0)


Reglerne er: 
- Tak bloggeren, som nominerede dig
- Vis Liebster Award-logoet på din blog/i dit indlæg 
- Besvar de 11 spørgsmål, som du modtog fra bloggeren, der nominerede dig
- Skriv 11 selvvalgte facts om sig selv 
- Nominer 11 nye bloggere (med 1000 eller derunder følgere) 
- Lav dine egne 11 spørgsmål, som de nominerede skal svare på 




Sannes spørgsmål og mine svar:

1. Hvor hedder din blog det den hedder?

Fordi jeg vidste jeg ville have en blog der både havde anmeldelser og skrivetips og 'Skrivepulten' synes at være ordet der kunne dække begge dele. For det er ved 'Skrivepulten' at bøgerne bliver til. Og så var bloggen her faktisk ironisk nok også en stor overspringshandling - fordi jeg skulle skrive på min bog.


2. Hvilket musik nr. har du sidst hørt? 

Until We Go Down af Ruelle (hørt den på repeat i aftes da jeg sad og skrev - den er en del af min bog-playliste)


3. E-bog eller fysisk bog? Og hvorfor? 

Fysisk bog. En e-bog er fin at læse når jeg har lang transporttid, men det er nu engang hyggeligst med en fysisk bog. Og man kan jo ikke så godt skabe et lille hjemmebibliotek med e-bøger.


4. Hvilken årstid holder du mest af?

Puha, den er svær. Jeg har aldrig forstået de veninder jeg har der gerne vil bo i varme lande hele året rundt, for jeg elsker årstidernes skiften. (Og ja, en anden årsag til jeg ikke forstår dem: Kryb, slanger) Jeg glæder mig over når jeg kommer ind i en ny årstid og samtidig savner jeg den jeg lige har forladt. Ligenu savner jeg for eksempel jordbær, ærter og at kunne rende rundt i kjoler hele tiden. Men jeg glæder mig ligenu over at sidde indenfor med en varm kop te, mens jeg kigger ud på det regnfulde vejr og de brændte efterårsfarver, mens jeg glæder mig til at spise svampe, æbler og vildt.


5. Hvor mange bøger læser du ad gangen? 

Gerne fire, nogle gange flere andre gange mindre.


6. Har du et slik sted? Og hvad ligger der i det?

Nope. Det er umuligt hos os. Slik bliver altid spist med det samme det bliver købt, eller måske gemt til en filmaften, så vi har aldrig haft behovet for et sliksted. Det kunne ellers være vildt hyggeligt at have, men det er simpelthen umuligt.


7. Læser du klassikere fordi du føler du skal, eller fordi du har lyst?

KUN fordi jeg har lyst. Der findes så mange fantastiske klassikere og der er altid noget for enhver smag. Jeg har erfaret at når jeg åbner for en for mig ukendt klassikér så finder jeg oftest en fantastisk historie - der er jo en god årsag til at bøgerne er klassikere. Dermed sagt så er det bestemt ikke alle jeg synes der er lige gode, f.eks. forstår jeg virkelig ikke hypen omkring Moby Dick.


8. Har du en yndlingsfilm og serie?

Yndlingsfilmen over dem alle er Ringenes Herre extended edition. Men jeg er generelt stor film og tv-serie nørd. Mindst lige så meget som bognørd. Af tv-serier er jeg ligenu nok mest vild med Sherlock og Game of Thrones.


9. Har du en forfatter drøm?

Ork ja. Siden jeg kunne 10 ord har jeg sat mig ned og forsøgt at skrive en bog. Det er blevet til en del halvfærdige ting, og jeg drømmer da om at kunne blive udgivet med den bog jeg skriver på nu - men problemet med at være boganmelder/bogblogger er at man ved hvordan en god bog skal være - men den er rent praktisk PISSESVÆR at skrive. Man falder i de ene klicher efter den anden, på trods af at man jo rent faktisk godt ved bedre.


10. Hvad er det bedste råd du kan give til en ny kommende blogger? 

Vær tro mod dig selv - læsere af blogs er lige så forskellige som dem der blogger, så kør den stil der fungerer for dig. Vær ærlig i dine anmeldelser - men forklar altid hvorfor du kan lide eller ikke lide en bog.


11. Vil du gerne arbejde med bøger i din fremtid, på den ene eller anden måde?

Ja altid! Men jeg gør det allerede, da jeg er grafisk designer (Jeg laver forsider og sætter bøger op) hos Turbine forlaget i Aarhus, hvor jeg tilmed også har haft mulighed for at indkøbe titler til oversættelse, og jeg ELSKER det! Der findes ingen bedre jobs.







11 facts om mig



1.  Jeg har en svaghed for kjoler - som man nok kan begynde at fornemme på bloggen :0)

2.  Jeg går til dans to gange om ugen. Par dans med min mand og hiphop/disco selv. Dans har alle dage gjort mig glad i låget.

3. Jeg formår ikke at sætte mig ned til et bestemt klokkeslæt og se tv - ligenu lykkes det (næsten) kun med 'Den store bagedyst' og det er kun fordi min mand minder mig om det.

4. Jeg er så stor Harry Potter fan at J.K. Rowling kunne lade Luna blive gift med Voldemort og jeg vil stadig købe det. Yes, I know - hopeless case.

5. Hvis jeg ikke havde en bogblog ville jeg have haft en 'Afternoon Tea' blog - den var faktisk også i støbeskeen på et tidspunkt. Og hov jeg har jo også lidt haft en (af mangel på bedre titel) livstilsagtig blog i et par måneder i hvert fald - og den ligger der endnu til en dag hvis jeg skulle få lyst til at blogge om andet end bøger. Nu holder jeg i stedet et fast ritual med afternoon tea med min mand en gang om måneden.

6. Jeg elsker luksus og glamour - samtidig med at jeg er en nørd :0) Fantastisk kombination ikke?

7. Beviset på jeg er en nørd er at jeg har spillet D&D-rollespil, live-rollespil, mit yndlings computerspil er Baldurs Gate og jeg spiller stadigvæk engang imellem Magic the Gathering når jeg kan få lokket min mand til det. Og Tolkien er gud!

8. Beviset på at jeg elsker luksus og glamour er at jeg elsker at købe forskellige te-stel, jeg ville ønske at jeg gik med rød læbestift dagligt (men mine læber udtørrer) jeg elsker at læse om baller, og historiske perioder med fine kjoler, jeg køber gerne dyre parfumer og jeg er håbløst romantiker.

9. Samtidig med alt det her er jeg minimalist - ja det giver faktisk ingen mening. Men det er min grafiske side. Jeg elsker lige linjer og samtidig elsker jeg kaos. Så mit hjem er begge dele.

10. Jeg kan spise alt, uden egentlig at tage på. Jeg tog vidst nok omkring 11 kilo på da jeg var gravid og smed det hele igen i løbet af et par uger! Uden at jeg gjorde noget aktivt!! Jeg må have nogle sindssyge gode gener på det punkt.  

11. Jeg elsker mad. Jeg elsker mad der ser smuk ud og jeg elsker at lave mad. Jeg elsker at samles med venner og familie omkring mad. Men samtidigt kan jeg også godt føle at daglige måltider er lidt spild af tid (og jeg skal helst spise med den ene hånd mens jeg læser eller laver noget med den anden) og jeg kan godt glemme at spise hvis jeg er vildt fokuseret. Det har dog været umuligt mens jeg var gravid og ammer.



Efter som jeg nok er den sidste der får svaret på den her tag, så er det lidt nytteløst at sende den rundt til flere - da det vil være et større detektivarbejde at finde ud af hvem der allerede har svaret på en liebster award eller hvem der i forvejen er blevet tagget af andre. 

SHARE:

6 kommentarer

  1. Hvor var det hyggeligt at lære dig lidt bedre at kende :) Jeg har dog et spørgsmål? Hvorfor fire bøger? Er det bare tilfældigt, eller er der en særlig grund til, det lige er det antal? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det var også helt vildt hyggeligt at sidde og svare på. Ja godt spørgsmål - hvorfor fire? Det er faktisk ikke et bevidst valg, jeg har bare registreret at jeg som regel oftest altid ender med at læse fire af gangen. Sådan helt ubevidst. Så der er på ingen måde nogen forklaring bag det. :0)

      Slet
  2. Åh, Ringenes Herre marathon er også noget af det bedste jeg ved!

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig den bedste form for hygge - jeg elsker det. Kunne se den film igen og igen. :0)

      Slet
  3. hvor var det dejligt at lære dig lidt bedre at kende, som Simone også skriver. Og jeg er enig. Rowling kunne helt sikkert sælge den kærlighedshistorie, og jeg ville sluge den råt! Dejligt du ville være med i tagget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og tak fordi du taggede mig! :0) Det var så hyggeligt at svare på. <3

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig