lørdag den 22. oktober 2016

Inferno







Endnu en Dan Brown filmatisering med Tom Hanks i hovedrollen som den altvidende Robert Langdon. Hvor jeg synes de andre Dan Brown film fulgte bøgerne meget godt, så føler jeg lidt at Inferon er lavet for meget om. Godt nok var jeg ikke pjattet med selve bogen, da jeg synes den havde nogle issues, men jeg synes så bestemt også at filmen (med alle dens ændringer) havde nogle store issues. Mange af de fede overraskelser i bogen blev leveret sådan lidt som en sidekommentar mange gange og selve finalen havde virkelig nogle plotmæssige problemer. (skal nok lade være med at spoile).

Selve effekterne var jeg faktisk ikke pjattet med heller. Efter min mening var der brugt alt for mange sanse-irriterende effekter, som selvfølgelig er med til at fortælle historien om hvordan Robert Langdon har det – men helt ærligt så havde jeg fanget den efter de første mange sanseeksplosioner, og jeg sidder tilbage med et ønske om bare at få lov til at komme til at nyde filmen.





Sidse Babett Knudsen var at finde på rollelisten, og endda i en stor en af slagsen. Hvis jeg skal se bort fra den danske accent (hvilket hun nu gør rigtig godt, jeg bryder mig bare personligt ikke om nogen arter af dansk accent i engelsk – nej heller ikke min egen) så gjorde hun det ok. Jeg ved ikke – jeg synes der var noget off. Jeg synes ikke rigtig jeg kunne mærke nogen kemi mellem hende og Tom Hanks - overhovedet. Men jeg tror alle blegner lidt i forhold til Tom Hanks i virkeligheden.

Så ja jeg kan nok bedst lide de to andre filmatiseringer med Robert Langdon, og jeg vil hellere se dem en gang til end jeg vil se den her. Eller så læser jeg bogen i stedet.

SHARE:

2 kommentarer

  1. Nu er det mange år siden jeg har læst Inferno, som ikke er min favorit af Dan Browns Langdon-serie, så jeg kunne ikke huske så meget fra selve bogen, men slutningen forekom mig at være meget anderledes.

    Jeg synes det var flot at Sidse Babett Knudsen havde fået rollen, men jeg synes hun var meget stiv og unaturlig og ikke kun når hun spillede over for Tom Hanks, selv om det var mest tydeligt i de scener. Jeg vil give dig ret i at de mange vilde billedskift og specieleffekterne var utrolig irriterende og i den biograf, hvor vi var, var lyden irriterende høj.

    Jeg har ikke set de andre filmatiseringer, men jeg vil til hver en tid hellere læse bøgerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Slutningen var nemlig helt anderledes ja - og ikke nødvendigvis bedre desværre. Enig, det er super flot at hun har fået rollen, det er nok pga hendes rolle i Borgen som hun var fantastisk i. Hun er også med i tv-serien Westworld. Så hun flyver bare derudad. Men ja enig, hun virkede nemlig meget stiv og unaturlig, det var rigtig ærgerligt.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig