mandag den 28. november 2016

De 7 synder







De 7 synder

Forfatter: K.L. Berger
Standalone
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Dreamlitt

Tak til Dreamlitt og Katja for anmeldereksemplaret

Teenageren Kane opdager først, hvilke kræfter han bærer på, da han bliver suget ud af sin kedelige gymnasieverden og ind i et magisk univers, der er på randen af undergang. Med hjælp fra magikeren Aisha må han opfylde en ældgammel profeti, finde og besejre de syv synder og vælte mørkets konge af tronen. Men undervejs må Kane sande, at den største fjende ikke altid kommer udefra. Og er han villig til at ofre det eneste, der er mere værd end livet selv?


Åhh.. hvor har jeg gruet for at skrive den her anmeldelse, for forfatteren til bogen er tidligere blogger som jeg har fulgt i en del år og jeg vil så vanvittig gerne støtte op om hende. Og hvad skete der så .. bogen var ikke noget for mig. Øv. 

Måske havde jeg bare for høje forventninger for det skal siges at det her er en ganske udmærket debut. Den har bare nogle ting som lidt var dealbreakers for mig. Det er egentlig typisk ting som debutanter falder i og det skal siges at det gør jeg også selv når jeg skriver. Det er den der troværdighed. Den går man ofte på kompromis med fordi man skal have handlingen til at passe ind som man havde tænkt det. F.eks. er der et sted hvor hovedpersonen får mulighed for at se om de savner ham derhjemme og det var lidt en flad fornemmelse for det var en meget pæn samtale vi fik i stedet for total kaos og det følelseshelvede man havde forventet – og det sjove er at det ville have klædt historien, i det her tilfælde, at man som læser havde mærket omkostningerne af hovedpersonens handlinger. Mit største issue var imidlertid den der som mange ynder at bruge i litteratur: at skrive at en eller flere af karakterne ikke kan lyve og det forstår jeg ikke hvorfor forfattere vælger at bruge den for den slår fejl HVER gang – de ender altid med at lyve på et eller andet tidspunkt. Det er for indgroet det der med løgne.

Se nu ender jeg alligevel med en lang anmeldelse om hvad jeg synes er galt med bogen, men det er mest fordi jeg gerne vil forklare hvorfor den ikke virkede for mig. Rigtig mange er vilde med bogen og Katja skriver godt og hun har en dejlig fantasi og personligt glæder jeg mig til at læse mere fra hendes hånd.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig