mandag den 19. december 2016

Gennem sløret







Gennem sløret

Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes
Serie: Ilttyv #3
Genre: Dystopi
Målgruppe: YA
Udgiver: Forlaget Alvilda


Tak til forlaget Alvilda for anmeldereksemplaret


Landet har været i oprør, lige siden Troy kravlede op gennem sløret. Shay planlægger en revolution sammen med Marton. De vil fortælle alle, at der ikke er stråling under sløret. Imens holdes Troy fanget af Rådet, der vil gøre alt for at forhindre, at sandheden kommer frem.


Ilttyv-serien er en stadig efter min mening den bedste danske dystopi man kan læse. Den er virkelig opfindsom, og så er den vanvittig spændende, da Nicole har for vane at afslutte hvert kapitel med en lille – nogle gange kæmpe clifhangere. 

Slutningen var rigtig god. Men jeg sidder tilbage med en øv følelse af det er slut, men er det ikke sådan det er med de bedste historier. Jeg synes altid at opbygningen virker mere epic end slutningerne – sådan havde jeg det også med f.eks. Harry Potter-bøgerne – det vil jeg bare helst ikke indrømme. Men er det ikke også rejsen der er den vigtigste?

Jeg synes det er så sjovt med den cameo jeg har i de to sidste af de her bøger. Hold op jeg morer mig noget så hjerteligt. Det har virkelig givet min læsning en ekstra dimension, især når det var i en serie jeg allerede var fuldstændig vild med.

Jeg elsker Nicoles bøger. Jeg synes altid man kan forvente kvalitet, ’virkelig’ karakterer, fantasifulde verdener og historier og ikke mindst skønne overraskelser. Hun er helt sikkert en af Danmarks dygtigste YA-fantasy forfattere.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig