onsdag den 14. december 2016

Midnatspigen






Midnatspigen

Forfatter: Melissa Grey
Serie: Fjer og flamme #1
Originalsprog: Engelsk, The Girl at Midnight
Genre: Fantasy
Målgruppe: YA og opefter
Udgiver: Forlaget Alvilda

Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret



Skjult under New Yorks gader lever "avicenerne", et folk med fjer i stedet for hår og stærk magi i blodet. De er den eneste familie, som Echo – en 17-årig menneskepige og glimtvis virtuos tyv – nogensinde har kendt. Avicerne har været i krig med ildfolket drakharianerne siden tidernes morgen. Da Echo hører nyt om en legendarisk ildfugl, der ifølge myten kan skabe fred, ender hun i spidsen af en broget flok lovløse, soldater og andre forvirrede sjæle, som vil finde fuglen, inden krigen ender med at brænde deres verden ned …



Midnatspigen var godt og veludført fantasy - jeg var rigtig godt underholdt, og helt ærlig, så forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke var helt oppe og ringe over den. Jeg ved virkelig ikke hvad der holdte mig tilbage, for historien er både sjov (grine højt sjovt) og interessant (som i anderledes på den gode måde). Hovedpersonen har ben i næsen og kærlighedshistorien har potentiale. Igen følte jeg at jeg burde kunne lide den mere end jeg gjorde, jeg kan rigtig godt lide starcrossed lovers historier.

På måder føltes læsningen lidt som at være på eventyr med personerne, og det kan jeg rigtig godt lide. Det var for mig ikke en pageturner, men det behøvede den heller ikke at være. Den har noget urban fantasy over sig, i stil med Laini Taylor og Leigh Bardugo - måske bare lige en tand 'lettere' - hvilket jeg bestemt ikke havde noget imod. Og hvis man kan lide de to førnævnte forfattere, så er Midnatspigen helt sikkert en bog man vil finde interessant. Personligt ser jeg også frem til at læse videre i serien.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig