lørdag den 16. september 2017

Serier jeg har set: Big Little Lies







Little Big Lies

Mini serie - en sæson - 7 afsnit
Set på HBO Nordic
Bygger på roman af Liane Moriarty

The apparently perfect lives of three mothers of first graders unravel to the point of murder.


Det er ingen hemmelighed at jeg knuselsker Liane Moriartys bøger og i høj grad også bogen 'Little big lies' (på dansk: Små store løgne), og derfor var der ingen tvivl om at jeg skulle se tv-serien, som heldigvis har vist sig at være nok en succes til at de filmatiserer endnu en af hendes bøger. (The husbands secret)

Lad mig slå fast med det samme. Bogen er bedre - som i laaaangt bedre. Så hvis du synes godt om tv-serien så vil jeg anbefale dig at læse bogen.

Jeg kunne rigtig godt lide at se tv-serien, men min mand sprang fra ved første afsnit og det kan jeg egentlig godt forstå, for der er meget snak og ikke så meget handling i første afsnit. Så jeg ved ikke helt om jeg synes bogen fungerer helt optimal som tv-serie. Hvorimod den er direkte genial på så mange områder i bogform.

Det jeg især elsker Liane Moriartys bog for er at hun beskriver de komplekse forhold mennesker kan have til hinanden. Både mand og kone imellem, men også veninder, eksmænd, og børn. Derudover så sammensætter hun bare et helt fantastisk plot som slet ikke kom til sin ret på tv. Jeg elskede især at læse om hvor forskellige mødre vi kan være samtidig med at vi opfatter os selv under samme kategorier.

Men jeg nød helt sikkert at se tv-serien ingen tvivl om det. Rollelisten er jo kæmpestor på stjernestøv: Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Alexander Skarsgård og Shailene Woodley. Og jeg glæder mig uden tvivl til den næste filmatisering af Liane Moriartys bøger, dog glæder jeg mig endnu mere til hendes næste bog.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig