lørdag den 16. december 2017

Solbiens brod





Solbiens brod

Forfatter: Sidsel Sander Mittet
Serie: Krøniken om Morika #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: YA og opefter
Udgiver: Forlaget Facet

Tak til forlaget Facet for anmeldereksemplaret


Komplottet mod hilaernes dronning er slået fejl, og en krig med morikanerne synes uundgåelig. Midt i den tiltagende konflikt står morikaneren Itua og hilaen Aaton. De har begge forrådt deres slægt og er blevet udelukket fra magtens inderkreds. Samtidig er deres affære blevet afsløret, og de befinder sig nu, hver for sig, i en fremmed by, hvor ingen af dem er velkomne.


Det tog mig en rum tid at få læst bind 2 - Solbiens brod - i serien Krøniken om Morika. Måske er det fordi jeg ikke er lige så begejstret for den her serie som jeg var med den første serie Sidsel Sander Mittet har skrevet i fantasyuniverset Morika. Den var jeg til gengæld vanvittig glad for og ser det som en af de absolutte bedste danske fantasy serier - hvis ikke dén bedste.

Solbiens brod gjorde mig nu alligevel ret glad under læsning. Jeg var rigtig godt underholdt. Jeg ville ønske, at jeg var mere investeret i de her personer, men det er jeg ikke rigtig. Derfor er bogen heller ikke så spændende som den kunne have været. Og da den indeholder en del krig vil det have været rart at kunne have sidde og heppe på at personerne ikke døde. Men de betyder ikke nok for mig til at deres skæbne egentlig påvirker mig.

Men alt i alt er det stadig en god fortælling og jeg elsker den fantasy verden, så jeg er rigtig spændt på hvad næste bog i serien bringer.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig