lørdag den 31. marts 2018

The Toymakers







The Toymakers

Forfatter: Robert Dinsdale
Enkeltstående titel / standalone
Genre: Magisk realisme
Målgruppe: Voksne

Bogen fås endnu ikke på dansk

Tak til Plusbog.dk for anmeldereksemplaret


It is 1917, and London has spent years in the shadow of the First World War. In the heart of Mayfair, though, there is a place of hope. A place where children’s dreams can come true, where the impossible becomes possible – that place is Papa Jack’s Toy Emporium.



The Toymakers var helt igennem magisk læsning, og jeg forstår til fulde hvorfor den bliver sammenlignet med The Night Circus, for den indeholder helt sikkert meget af den samme stemningsfulde, smukke magi der bliver brugt til at beskrive circusstemningen i The Night Circus. Her er vi i en magisk legetøjsbutik.

Robert Dinsdale skriver smukt, fantasifuldt og detaljeret, og samtidig har han et godt øje for hvad der udgør en karakterdreven historie. Alle personerne - og ikke kun legetøjet - bliver levende på siderne. Hvilket kun gør historien mere hjertevarm og unik.

Jeg tog mig god tid om at læse den her bog og det kræver den nærmest også af sin læser. Det er virkelig den type historie som man går på opdagelse i og lader sig selv forsvinde ind i. Så når jeg læste den var det ikke de der 5 minutter her og 5 minutter der, som jeg gør det med andre bøger, nej når jeg læste den så læste jeg den og gerne med lidt chokolade og en stor kop te.

Slutningen var både overraskende, men også ret tankevækkende og historien sidder stadig i mig og det tror jeg, at den kommer til i noget tid endnu. Det var virkelig en fin, fin historie. En af den slags som kan noget helt særligt.







SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig