fredag den 29. juni 2018

The Diviners








The Diviners

Forfatter: Libba Bray
Serie: The Diviners
Genre: Mysterium, paranormal og historisk
Målgruppe: YA

Serien fås ikke på dansk

Tak til Plusbog.dk for anmeldereksemplaret


Evie O’Neill has been exiled from her boring old hometown and shipped off to the bustling streets of New York City—and she is pos-i-tute-ly ecstatic. It’s 1926, and New York is filled with speakeasies, Ziegfeld girls, and rakish pickpockets. The only catch is that she has to live with her uncle Will and his unhealthy obsession with the occult.

Jeg knuselsker stemningen og beskrivelserne af 1920'ernes New York og jeg elskede at 'The Diviners' også handler om det overnaturlige. Hvilket gjorde at jeg i begyndelsen havde svært ved at få hænderne ned over bogen og historien.

I bogen følger vi en gruppe unge mennesker - og flere synsvinkler, men den handler hovedsagelig om Evie. Jeg kunne faktisk rigtig godt lide Evie som hovedperson, fordi hun er så anderledes end så mange andre i YA-målgruppen. Hun er helt sin egen på godt og ondt.

Plottet er gennemtænkt og er til tider rigtig spændende. Sproget kunne jeg også rigtig godt lide, det var med til at sætte stemningen for bogen og bogens stemning var for mig virkelig dens største fordel.

For selvom jeg indtil nu har været fyldt med roser. Så kan jeg ikke komme udenom at 'The Diviners' virkelig også var frygtelig kedelig til tider. Det er som om forfatteren prøver for meget. På næsten alle punkter faktisk - både stemning og sproget og det uhyggeligt blev trukket så langt, at det blev helt uformeligt og virkelig generende. Libba Bray ville have gjort sig selv en tjeneste hvis hun havde forkortet historien. Eller i det mindste bare lige have holdt lidt igen indimellem.

Jeg tror ikke jeg kommer til at læse videre i serien, Libba Bray tabte mig desværre lidt på gulvet da jeg kom længere ind i romanen. Men jeg var nu for det meste godt underholdt og jeg er glad for at jeg fik den læst, langt om længe.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig