lørdag den 10. april 2021

Legendary








Legendary

Forfatter: Stephanie Garber
Serie: Caraval #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og opefter


Bogen fås ikke på dansk


A heart to protect. A debt to repay. A game to win.

After being swept up in the magical world of Caraval, Donatella Dragna has finally escaped her father and saved her sister, Scarlett, from a disastrous arranged marriage. The girls should be celebrating, but Tella isn’t yet free. She made a desperate bargain with a mysterious criminal, and what Tella owes him no one has ever been able to deliver: Caraval Master Legend’s true name.

The only chance of uncovering Legend’s identity is to win Caraval, so Tella throws herself into the legendary competition once more—and into the path of the murderous heir to the throne, a doomed love story, and a web of secrets…including her sister's. Caraval has always demanded bravery, cunning, and sacrifice, but now the game is asking for more. If Tella can’t fulfill her bargain and deliver Legend’s name, she’ll lose everything she cares about—maybe even her life. But if she wins, Legend and Caraval will be destroyed forever...



Det er ingen hemmelighed at jeg knus-elskede Caraval, endda så meget at jeg overbeviste mit arbejde (Turbine forlaget) at de skulle udgive den på dansk. Desværre har den ikke solgt godt nok til at det giver mening at udgive resten af bogserien på dansk. Hvilket er en skam for jeg tror det er en bogserie rigtig mange ville elske. For den er fyldt med humor, eventyr og spænding. Dertil tilsat et meget farverigt sprog som bliver holdt på et niveau alle kan være med på og nyde. Det er ikke poetisk eller forsøger at være prangede men det er sanserigt og nydelsesfuldt. Så meget så at man føler at man er tilstede i det fantastiske, magiske og forunderlige univers. 

Og så er der selvfølgelig også kærlighedshistorien. Jeg elsker som bekendt en god kærlighedshistorie og den i Caraval var fantastisk og jeg kan også rigtig godt lide Tellas historie. Telia er en meget atypisk - og efter min mening derved ekstra spændende - hovedrolleindehaver. 

Historien er enormt plotdreven og det gør at man nærmest sidder på kanten af sin stol under læsning. Dét, samt det sanselige og farverige sprog, kærlighedhistorien og levende karakterer gør den her serie til en af mine absolutte yndlingsserier. Og jeg drømmer om at flere folk får øjnene op for den og den en dag måske filmatiseres. Så opfordringen er hermed givet videre. 








SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig