mandag den 8. oktober 2018

Beskytteren







Beskytteren

Forfatter: Synne Kristine Eriksen
Serie: De tre tyste #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og voksne
Udgiver: Turbine forlaget


I en dyster verden med magiske klokker, skyggefolk, hirdmænd og politiske intriger, flettes drengen Sigurds søgen efter sin lillesøster Svanhild sammen med klokkemageren Myrhats hemmelige rejse. Snart må de begge indse, at ingen nogensinde har fortalt dem sandheden. Om deres forældre. Om den skov, de bor i. Og om, hvad der lurer i dens mørke …


Beskytteren er svær at beskrive, for den er utrolig unik, men samtidig så ligger den sig tæt op af klassisk fantasy. Menneskets verden er lagt i det der er vores jernalderen og klokkemagerne minder mig om en mellemting mellem noget der kunne have været med i Tolkiens verden eller Narnia. Men bogen er frem for alt et eventyr og en opdagelsesrejse for læseren.

Bogen er utrolig velskrevet og så har det et storslået univers. Jeg elsker især hvor ægte Synne gør historien for mig som læser. Ved brug af detaljer, betragtninger, sproget og karakteristikker får hun revet mig med ind i handlingen og jeg kan ikke undgå andet end at føle med - og elske de personer vi følger.

Inden jeg gik i gang med bogen havde jeg faktisk kun hørt gode ting om serien - men efter jeg er færdig med Beskytteren, så overrasker det mig, at den ikke er endnu mere hypet. For så god er den. Og jeg er selvfølgelig allerede begyndt på bind 2 - Elaras trøst, men jeg forsøger denne gang at nyde bind to mere langsomt, så jeg kan blive i verdenen i længere tid denne gang.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig