mandag den 12. november 2018

Barden Beedles eventyr








Barden Beedles eventyr

Forfatter: J. K. Rowling
Illustrator: Chris Riddell
Originaltitel: Engelsk, The Tales of Beedle the Bard
Genre: Fantasy / klassiske eventyr
Målgruppe: Fans af Harry Potter
Udgiver: Gyldendal

Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret


Barden Beedles eventyr indeholder fem originale eventyr, oversat fra originale runer af Hermione Granger og kommenteret af Albus Dumbledore, som begge er kendt fra bøgerne om Harry Potter. En eventyrklassiker inden for troldemandsverdenen, som både Muggler-børn og troldmandsbørn vil elske!


Det er sjovt som illustrationer kan være med til at gøre læseoplevelsen større. Jeg har læst Barden Beedles Eventyr af flere omgange tidligere - uden illustrationer og med de andre gange har jeg ikke haft helt den samme læseglæde med historierne som jeg har denne gang. Det var virkelig også på tide at de små eventyr fik en illustreret udgave. Chris Riddell er det helt rigtige valg til det, hvis du spørger mig. Han har tidligere illustreret mange af Neil Gaimans bøger, og ligesom med disse eventyr af J.K. Rowling, så er Gaimans stil også meget finurlig og magiske. Helt ligesom disse eventyr. En illustrator er altid med til at fortælle en del af historien og det Chris Riddell har tilføjet her er bare helt helt perfekt.

Det er ironisk at tænke på, at jeg oprindeligt ikke havde planer om at tilføje den her bog til min evigt voksende Harry Potter samling. For jeg har mange udgaver af den her bog i forvejen og jeg prøver altid at sige til mig selv, at jeg ikke behøver flere. Men den her slår de andre udgaver af banen. Hvor jeg før følte at disse klassiske inspirerede eventyr var en unødvendig del af Harry Potter samlingen, sidder jeg nu i stedet og ønsker at J.K. Rowling en dag vil skrive flere. - What a difference illustrations make.







SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig