torsdag den 24. januar 2019

21 nye helbredende dage - med antiinflammatorisk kost










21 nye helbredende dage - med antiinflammatorisk kost

Forfattere: Louise Bruun og Jerk Langers
Genre: Kogebog
Målgruppe: Voksne/Alle der er interesseret i at leve sundere
Udgiver: Politikens forlag



Tak til Politikens forlag for anmeldereksemplaret


Ny energi og større velvære, et stabilt blodsukker, en bedre fordøjelse, vægttab uden sult, en god nattesøvn, færre smerter, et sundt blodtryk og kolesterolniveau og mindre behov for medicin – det har mange tusind danskere oplevet ved at begynde at spise antiinflammatorisk kost efter Louise Bruun og Jerk Langers første bestseller.



Første del af bogen indeholder al den info man skal bruge for at forstå hvad antiinflammatorisk kost er, samt cases fra personer der har prøvet at leve på antiinflammatorisk kost. Sidste del af bogen er opskrifter som er opsat som en komplet 3 ugers kostplan med varieret kost og foodprepping så man gør hverdagen nemmere for sig selv og undgå madspild. Der er tilmed en lille udfordring i starten af hver uge, der er med til at understøtte fordelene ved antiinflammatorisk kost - som færre smerter, mere energi, velvære, balance og overskud.

Jeg elsker at de har lavet den 3 ugers kostplan - selvom vi ikke har haft en januar der egnede sig til at gå i gang - så er det hele ikke destomindre serveret på et sølvfad, så det er meget nemmere at tage beslutningen om at gå i gang og få sig et sundere liv.







Men for at det skal kunne lade sig gøre, at følge kostplanen, skal man tage beslutningen om, at tage sig tid til det. At tage sig til at stå og lave morgenmad til sig selv hver morgen. Og hvis man skal have gevinsten fra at følge antiinflammatorisk kost, så er det bedste at følge den trofast og ikke bare kun lave det når det lige passer ind. Men man skylder måske sig selv og sin krop at prøve - og når jeg får mere ro i hverdagen, så vil jeg helt sikkert prøve det - for der er virkelig mange fordele at hente. Jeg kunne i hvert fald godt bruge at tjekke nogle af ting af listen

Som med alle kogebøger prøvede jeg tre opskrifter fra bogen - opskrifterne er nemme at følge og gå til. Jeg fandt ud af at jeg ikke var særlig vild med bagt avokado og æg - og det lykkes heller ikke så godt med at lave det, men nogle gange er det bare rart at prøve noget nyt og efter tre uger, tænker jeg at man har godt styr på hvad man vil gå videre med og lave.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig