onsdag den 13. marts 2019

Den herreløse ridder: Tre fortællinger fra De Syv Kongeriger







Den herreløse ridder: Tre fortællinger fra De Syv Kongeriger

Forfatter: George R. R. Martin
Serie: The Tales of Dunk and Egg #1-3
Originalsprog: Engelsk, A Knight of the Seven Kingdoms
Genre: Fantasy
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Gyldendal


Dunk vil være en rigtig ridder, og det bringer ham ud på en farefuld rejse, hvor ingen kan kende vender fra fjender og en vild magtkamp er under opsejling.

De tre historier/noveller i denne samling foregår alle i det Game of Thrones univers vi kender og handler alle om Dunk, der ville være en rigtig ridder. Faktisk foregår handlingen omkring 100 år før fra A Song of Ice and Fire serien starter.

Jeg nød den ikke så meget som jeg troede jeg ville. Det var en fin historie, men den tilføjede ikke noget til universet eller til min tørstende ventende længsel efter en ny bog i A Song of Ice and Fire serien. Den har været rygtet at være på vej længe nu, men der er stadig ikke noget konkret nyt. Så nu venter jeg i stedet i længsel efter den sidste sæson af tv-serien. Men derfor var det nu meget rart at være tilbage i Westeros for en stund også selvom jeg ville ønske at vi mødte nogle af de andre karakterer som vi kun har hørt om fra fortiden, end dem vi gør. 

George R.R. Martins skrivestil i disse noveller er meget lig den vi oplever i hans A Song of Ice and Fire serie, men hvis man gerne vil have det hele med, så synes jeg man skulle tage og læse A Song of Ice and Fire serien først, da man igennem dem når at opbygge en kærlighed til universet. Uden den er jeg ikke sikker på at Den herreløse ridder er helt værd at læse. 

Så min anbefaling til hungrende Game of Thrones fans - læs George R. R. Martins ild og blod i stedet.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig