torsdag den 28. marts 2019

I am Groot






I am Groot

Forfatter:
Christopher Hastings
Illustrator: Flaviano Armentaro Serie: I am Groot hæfte 1-5
Genre: Graphic novel - fantasy /sci-fi
Målgruppe: Unge og opefter

Denne graphic novels fås ikke på dansk


Groot is back - smaller and better than ever! When the Guardians of the Galaxy get caught in a wormhole, a pint-sized Groot finds himself out on his own, billions of light-years away from his team, on an entirely alien and unknown world full of strange creatures and societies. Seriously underdeveloped and with nobody who can understand him, Groot will need to make the journey to the center of this world if he is to find the way back to his family!

I am Groot var faktisk lidt af en skuffelse. Det meste af historien handler om Groot, der er på egen hånd, og det er nok i høj grad dynamikken med de andre i gruppen The Guardians of the Galaxy, som jeg mangler. Jeg elsker filmene The Guardians of the Galaxy og fordi det er der jeg først har stiftet bekendtskab med karakterne, så er jeg nok meget bundet op på at det er sådan de skal være. Jeg har siden spillet et Telltale Game 'The Guardians of the Galaxy', og det havde jeg også lidt problemer med at forene mig med. Så jeg tror helt sikkert også det spiller ind. I filmene er Groot jo også en meget humoristisk karakter, og det skinnede ikke helt igennem her, i denne graphic novel hvor han mere end noget andet har sin egen lille heltehistorie. 

Stilen på illustrationerne kan jeg egentlig godt lide, selvom karakterne igen lidt afviger fra hvordan de ser ud på film. Jeg skal ikke kunne sige hvor meget de afviger fra de oprindelige graphic novels. Jeg kunne forstille mig de holdte tråd med dem.

Så ja, det bliver ikke en graphic novel serie jeg kommer til at følge op på. Jeg ved faktisk ikke engang på stående fod om der kommer flere, men det gør der nok.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig