lørdag den 30. marts 2019

Men der kommer en time







Men der kommer en time

Forfatter: Jeffrey Archer
Serie: Clifton-krøniken #6
Originalsprog: Engelsk, Cometh the Hour
Genre: Historisk fiktion, slægtshistorie og spændingsroman
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Lindhardt og Ringhof

Tak til Bog og ide for anmeldereksemplaret


Men der kommer en time er sjette og næstsidste bog i Clifton-krøniken. Jeffrey Archer fortsætter den medrivende saga om familierne Cliftons og Barringtons turbulente liv, denne gang om tiden under Den Kolde Krig i 1970erne.


Jeg har vidst efterhånden fået slået fast, i mine anmeldelser af de andre bøger i serien, at jeg knuselsker den her serie. Man kan ikke komme udenom at Jeffrey Archer er en mester til at skrive historier. Alting spiller. Bøgerne er både karakterdrevne og plotdrevne. De er spændende, interessante og indlevende. De er historisk fiktion, slægtshistorie og spændingsroman flettet sammen til én enhed. Ja, faktisk så forstår jeg ikke hvorfor Hollywood endnu ikke er kommet med en filmatisering af bøgerne. De er SÅ oplagte til det.

Serie-bøger har en tildens til at have svingende kvalitet og ofte er der mange bøger som faktisk ender med at virke som om de er 'fyld' - vat der er stoppet ind, så det hele ser ud af mere. Jeffrey Archer benytter sig ikke af vat - hver en bog har noget at byde ind med og tilføje. Der er ingen der sådan falder igennem og det gør serien over-all meget stabil i kvalitet.

I denne bog bevæger vi os længere op i tidslinjen og ind i Den Kolde Krig - og det synes jeg Jeffrey Archer illustrere på smukkeste vis gennem sine karaktere også. De synes alle at være tilføjet et grå lag som de langsomt men sikkert er ved at bryde ud af. Jeg er dybt imponeret over at de i forvejen så dybe karaktere (mange af dem har været bygget op og udviklet sig siden den første bog) faktisk rykker sig endnu længere i denne bog. De stopper aldrig med at udvikle sig og det er en fornøjelse at sidde med på sidelinjen og være vidne til det hele.

'Men der kommer en time' er næstsidstebind i Clifton-krøniken serien og det gør mig helt sikkert utrolig vemodig og jeg er også ret nervøs for hvordan Jeffrey Archer slutter serien. Med så episke en serie, så bliver den nødt til at have en episk slutningen.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig