tirsdag den 16. april 2019

Rat Queens #11-16 + webcomics






Rat Queens, Vol. 3: Demons (#11-#15)
Rat Queens #16
Rat Queens Webcomics

Forfatter: Kurtis J. Wiebe
Illustratorer: Tess Fowler og Tamra Bonvillain. Webcomics: Max Dunbar og Will Kirkby
Genre: Fantasy - graphic novel
Målgruppe: Voksne

Serien fås ikke på dansk


Having survived the end of the world, the Queens follow Hannah back to where it all began: Mage University. A long perilous journey awaits the Rat Queens as they attempt to find out what happened to Hannah’s father while battling their own demons.


Disse er så vidt jeg har forstået de sidste af Rat Queen historien før den får en ’soft’ reboot – de kalder det selv soft, men jeg ved ikke helt hvad der menes med det og finder nok først ud af det når jeg begynder at læse på de nye. Grunden til de stopper de oprindelige er fordi teamet bag blev opløst, så nu fortsættes der med et nyt. Men indtil videre er der kun udkommet et enkelt hæfte. Og jeg er ret spændt på hvordan serien fortsætter, for jeg var ikke så glad for læsningen den her omgang.

Jeg synes volume tre – demons gik lidt væk fra noget af det jeg nød ved at læse de første mange bind af Rat Queens. Så det var faktisk ikke en så stor glæde. Bagerst i hæftet er der desuden en Braga special historie, men den var også at finde i den første volume jeg læste, så det giver ikke helt mening at den er at finde i den her udgave også.

Det sidste hæfte der blev udgivet måtte jeg købe på kindle for at læse det hele færdig og ja den slutter mildest talt ret dårligt. Lige midt i en stor clifhanger, som man nok aldrig får svaret på. Det var selvfølgelig ikke meningen, men jeg forstår godt at læsere af Rat Queens har følt sig lidt snydt.

I perioden efter det sidste hæfte blev udgivet lavede forfatteren en hjemmeside hvor han udgav nogle små webcomics. Som plaster på såret? Men de historier er bare ret ligegyldige efter min mening. De har ikke nogen større sammenhæng med hovedhistorien og de tjener ikke rigtig noget formål overhovedet. Jeg læste dem kun fordi jeg fandt dem gratis til kindle.

Selvom jeg tildeles nød lidt af serien. Så synes jeg at man skal springe disse over. Bare læse den første store omnibus og måske fortsætte til den nye soft reboot hvis den er noget værd.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig