lørdag den 13. april 2019

Syv sind







Forfatter: Lotte Kaa Andersen
Serie: Hambros Allé #3
Genre: Realisme
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Rosinante & co.

Tak til Bog og ide for anmeldereksemplaret


Cille lever en privilegeret tilværelse med mand og børn, men efter et skænderi med Ask gør hun noget radikalt, for visse ord kan ikke tages tilbage. Kåre nyder livet på sin bakketop i Klampenborg, men en nabostrid forpester den gode stemning, og hvordan får han en mand ud af sønnen Lukas? Line og Peter er flyttet til Dubai, men kroppen, tankerne, hele eksistensen smelter i ørkenvarmen, noget er ikke helt, som det skal være.


'Syv sind' var virkelig underholdende og jeg fløj igennem bogen. Det her er en af den slags bøger der flyder så nemt for læseren, af bogen nærmest læser sig selv. Lotte Kaa Andersen gør det ubesværet for læserne gennem sit sprog og sin humor. 

Jeg kan rigtig godt lide den måde hun fortæller historien på - med korte små glimt ind i personernes tanker og handlemønstre. Der er meget fokus på hvad der driver dem og optager dem. Og det er i personerne, at læserne bliver underholdt og det fungere, fordi de bliver beskrevet så indlevende, som de gør.

Når man vender sidste side i en trilogi, så begynder man uundgåeligt at sammenligne de tre bøger med hinanden, hvilket så danner et samlet indtryk. En af de ting jeg hæfter mig ved her bagefter, er at man kan mærke at Lotte Kaa Andersen er vokset med sin egen serie. Sprogligt bliver det skarpere og hun formår at holde den skarpe satiriske tone hele vejen igen. Omvendt synes jeg, at 'Syv sind' var den mindst spændende bog af dem alle tre, og det tror jeg skyldes at personernes historie er fortalt. Når vi møder dem her i bind 3, har de ikke så meget med i bagagen fra de forgående bøger og der er ikke umiddelbart noget at bygge videre på. 

De to forgående bøger i serien har også en stærkere serieslutning end denne - som ellers skulle runde hele serien af. Jeg sad lidt med følesen af: 'nå var det bare det' - og lavede sågar den der med at bladre om på den sidste side for lige at tjekke, at der virkelig ikke var mere. 




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig