tirsdag den 30. april 2019

The Great Hunt






The Great Hunt

Forfatter: Wendy Higgins
Serie: Eurona Duology #1
Målgruppe: YA
Genre: Retelling, fantasy / eventyr genfortælling

Serien fås ikke på dansk


When a strange beast terrorizes the kingdom of Lochlanach, fear stirs revolt. In an act of desperation, a proclamation is sent to all of Eurona—kill the creature and win the ultimate prize: the daughter of King Lochson’s hand in marriage.

Princess Aerity knows her duty to the kingdom but cannot bear the idea of marrying a stranger... until a brooding local hunter, Paxton Seabolt, catches her attention. There’s no denying the unspoken lure between them... or his mysterious resentment.



Jeg elskede Wendy Higgins Sweet Evil serie og jeg synes at denne retelling lød helt fortryllende. Da det er en genfortælling af et gammelt eventyr, kombineret med kærlighed, en kickass heltinde og så gav den mig Outlander vibes med dens Scotland setting.

Så jeg følte at denne bog og jeg måtte være et match made in heaven, men det blev det aldrig rigtig.  Historien var også rigtig godt skrevet og jeg følte mig underholdt, men det forblev kun en lidt over middelmådig læseoplevelse for mig. Der manglede et eller andet jeg havde svært ved at sætte min finger på. En gnist af passion måske. For hvor jeg følte Sweet Evil var noget forfatteren havde elsket at skrive, så følte jeg lidt at den her blev skrevet med en mere - ikke ligegyldig tilgang - men måske manglende lyst til at drive skriveriet. Det er selvfølgelig kun min oplevelse af bogen og da historien på papiret fungere godt og som den skal. Sproget er fint. Der er et plot og personer der ikke er alt for flade. Ja, så ender jeg alligevel med at give den en rating over middel. Men for mig har den her været svær at vurdere, fordi den som sagt på papiret er fantastisk, men det var bare aldrig den oplevelse jeg havde da jeg læste den.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig