onsdag den 31. juli 2019

Wonder Woman: Rebirth Deluxe Edition Book 1







Wonder Woman: Rebirth Deluxe Edition Book 1

Forfatter: Greg Rucka
Illustratorer: Liam Sharp, Nicola Scott og Bilquis Evely
Genre: Graphic novel, superhelte
Målgruppe: Unge og voksne

Serien fås ikke på dansk


After suffering an unimaginable loss, Diana must rebuild her mission as Earth's ultimate protector and champion. However, in the midst of her grief, her Lasso of Truth stopped working! Start down the rabbit hole as dark secrets from Wonder Woman's past unravel her present!
Flashing back between Year One and the current day, Greg Rucka and illustrators Liam Sharp and Nicola Scott weave together an epic of the Amazon Warrior, the likes of which have never been seen! This new deluxe edition collects WONDER WOMAN #1-14 




Efter jeg så Wonder Woman filmatiseringen havde jeg lyst til at læse endnu mere Wonder Woman. Og hvor skulle man så starte? Jeg har gennem årene fået det indtryk at Wonder Woman var en ret fad og ligegyldig superhelt. Hvilket hun historisk set virkelig også har været i en lang periode. Der findes en graphic novel serie med hende hvor hun er sekretær og hele tiden bliver reddet af mænd. Altså mænd som i mænd-der-ikke-har-superkræfter . Og det er jo direkte til grin. Wonder Woman har haft så mange forskellige historier, at det nærmest ikke er til at finde hoved og hale i i dag.

Jeg opdagede så at man er ved at lave rebirth serier af mange af superheltene og deriblandt Wonder Woman, da jeg så læste mere om det kunne jeg læse mig frem til at forfatteren havde den helt rigtige indstilling til hvordan en kvindelig superhelt skulle være.

Efter endt læsning så er jeg faktisk ganske godt tilfreds. Serien her tager dig med ind i både fortid og nutid. Og forfatteren tager hele problematikken omkring Dianas mange forskellige historier under armen og forener det. Dog ville jeg ønske de havde undladt Superman og Wonder Woman tåbelige kærlighedshistorie, men den bliver lige nævnt kort. Og det ligger heldigvis i kortene at den bliver begravet der.

Og åhhh.. illustrationerne. Jeg elsker dem. Jeg skal helt sikkert læse videre i serien og har allerede anskaffet mig en Deluxe edition book 2. Jeg kan bedst lide at have en større volumen i stedet for de små hæfter, at læse af gangen.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig