fredag den 16. august 2019

Back to the Future: Untold Tales and Alternate Timelines & Continuum Conundrum  





Back to the Future: Untold Tales and Alternate Timelines
Back to the Future: Continuum Conundrum    
Forfattere: Bob Gale, John Barber
Illustratorer: Brent Schoonover, David Witt, Kelly Fitzpatrick, Luis Antonio Delgado
Serie: Back to the Future #1 - #2
Genre: Graphic Novel, timetravel
Målgruppe: Alle fans af Back to the Future

Series fås ikke på dansk

Back to the Future creator/screenwriter Bob Gale returns with all-new tales from the twisting and turning timeline that made Back to the Future a, well... TIMELESS pop-culture phenomenon! Take a trip back to 1985 and be there when Doc Brown and Marty McFly first meet, and then jump even farther back, to 1945, to witness Doc's involvement in the super-secret Manhattan Project.

Jeg var relativ 'gammel' da jeg så Back to the Future for første gang, det var da jeg gik i Handelsskolen. Men siden dengang har jeg været skudt i de tre film fra 80'erne. Betaget og besat nærmest. Og da jeg opdagede den her Graphic Novel serie, så var jeg ovenud begejstret - især fordi den er skrevet af Bob Gale som har været manuskriptforfatter på de oprindelige film. Og han har tidligere forfattet til et telltale spil med Back to the Future - som var totalt awesome og virkelig gav den rigtige Back to the Future feel.

Jeg ved ikke hvor langt tid serien bliver ved, men en ting er sikkert og det er at jeg kommer til at følge med, hele vejen. Jeg sluger det hele råt. Amen, jeg er så vild med den her serie og Back to the Future er den sejeste Timetravel historie nogensinde. Men okay ... lad mig holde op med at ramble om hvor meget jeg elsker den her graphic novel serie, for det ser ud til at jeg kan blive ved med det i al evighed, i stedet, må jeg hellere forklare lidt om hvad det er.

Det første hæfte (begge hæfter indeholder fem af de små hæfter) Back to the Future: Untold Tales and Alternate Timelines er små bidder fra filmene. Det er Doc der ser tilbage på ting han har oplevet men som ikke kom med i filmene så at sige. På en måde er det lidt Bob Gales måde at rette op på nogle 'plothuller' fra filmene og samtidig er de med til at kæde historien sammen og derudover så introduceres nye ting som bliver brugt fremadrettet. Så hæftet er fyldt med små bidder til historien på filmen. Den her graphic novel fortæller ikke filmene en gang til, nej den forventer at du har set dem. Altså kan man sige at de er en slags fortsættelse af filmene.

Hæfte nummer to, Back to the Future: Continuum Conundrum, var den jeg synes var mest fantastisk. Mest fordi at det føles som om at serien starter. Altså møder vi Marty og ser hvordan han har det efter mødet med Doc, altså kort efter filmene slutter. Hæftet her er en lang sammenhængende historie, og jeg knuselskede den og læste den på rekordtid. Jeg kunne slet ikke slippe den igen.

Jeg er mega meget oppe og kører over den her graphic novel serie. Når man finder en historie man sådan virkelig elsker, så vil man ønske at man fik mere af den, og sådan har jeg det med den her og nu får jeg endelig mere af den og jeg kan slet ikke vente med at læse næste hæfte!!



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig