onsdag den 28. august 2019

'Mormor' & 'Morfar'





'Mormor' & 'Morfar'

Forfatter: Christiane Hector
Genre: Billedbog for voksne
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Forlaget Eksistensen

Tak til forlaget Eksistensen for anmeldereksemplaret


To kunstneriske voksenbilledbøger i papirklip - der fortæller om forfatteren Christiane Hectors forhold til sin mormor og morfar og hvordan hvad de har betydet for hendes liv. 


Ved første øjekast er disse bøger ikke som nogen anden bog på markedet. De er noget helt særligt. De er billedbøger for voksne, med tekst og illustrationer udført i papirklip af forfatteren. Men det gør på ingen måde bøgernes budskab papirtynde - på ingen måde faktisk. For teksten står knivskarp og ren, både visuelt udklippet men også i deres budskab.

'Mormor' og 'Morfar' bøgerne er unikke og to ord beskriver i særdeleshed disse to perler af bøger: Poetisk og stærk. Man kan mærke forfatteren har en masse på hjertet - at der ligger sorg og mange tanker om menneskeliv der nu er borte, men ikke glemte.

Og papirudklippene talte til mig - og fik mig til at mindes mine egne bedsteforældre og fik mig til at tænke over hvor jeg selv kom fra og hvilket liv mine bedsteforældre egentlig levede og hvad det var der gjorde dem til det de var - og ikke mindst hvordan de påvirkede min opvækst.

Bøgerne er en smuk ny unik tilføjelse til bogmarkedet, med noget på hjertet.







SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig