onsdag den 25. september 2019

My Sweet Kitchen






My Sweet Kitchen

Forfatter: Linda Lomelino
Genre: Kogebog
Målgruppe: Alle der elsker at bage kager

Bogen fås - så vidt vides - ikke på dansk

Tak til plusbog.dk for anmeldereksemplaret


With an offset spatula laden with buttercream in one hand and a camera in the other, Linda Lomelino has made her mark as one of the most exciting recipe creators and food photographers in the world. My Sweet Kitchen, Linda's third cookbook, is bursting with many of her favorite recipes for cookies, cakes, pies, cupcakes, donuts, spoon desserts, and other sweet delights.


Da jeg i sin tid læste og anmeldte Linda Lomelinos anden kogebog 'Lomelinos kager', blev jeg så forelsket i hendes kageunivers og har fulgt hendes blog Call Me Cupcake trofast lige siden. Jeg elsker hendes kager fordi de er rig på smag og samtidig er de utrolig flotte at se på. Fælles for kagerne er, at man ikke behøver at være mesterstyler for at lave en flot kage, for hun leder med sikker hånd dig igennem hele processen.

Denne kogebog er lidt anderledes i forhold til den første jeg anmeldte, fordi den indeholder kapitler med hvordan man pynter en kage med forskellige metoder, samt et kapitel med styling og fotografering af kagen. Hun kommer med tips til hvad der fungere og hvad der ikke fungere og viser det samtidig med nogle billedeksempler. Der er info om lys og kamera og ja, alt hvad man skal vide hvis man selv ønsker at begive sig ud i dessert fotografering. Og man er i gode hænder, for Linda Lomelinos tager selv de smukkeste billeder til sin blog.






Som sædvanlig prøvede jeg et par opskrifter - jeg nåede dog kun at fotografere den ene, fordi den anden smagte så godt og var væk før jeg kom i tanke om, at jeg skulle huske, at tage billede til bloggen.

Der er omkring 50 opskrifter og jeg havde lyst til at prøve dem alle. Jeg prøvede lagkagen som er vist på forsiden og hendes Chocolate chip cookies. Opskrifterne var nemme at gå til, så snart jeg fik omregnet fra amerikanske mål til danske. Men det klare google meget nemt for mig.

Hvis man først er blevet vild med Lomelinos kagestil, så vil man uden tvivl blive ved med at vende tilbage til kogebogen og bruge den igen og igen. Hvilket let's face it, man ikke gør med det fleste at de kogebøger man får anskaffet sig.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig