fredag den 25. oktober 2019

Julelæsning 2019

 

(Nogle af de viste bøger er anmeldereksemplarer)




Butikker har fundet julepynten frem, bageren har honninghjerter, Sallings julekatalog er taget ud af postkassen. Julebøger bliver udgivet. Man bliver fristet her der og alle vegne. Kan I mærke det? Det er minsandten ved at være jul! De fleste synes nok det er for tidligt. Jeg indånder med glæde alt det der hedder jul og jeg har allerede fra starten af oktober forsøgt at opstøve julelæsning til november og december.

For hvis der er tidspunkter, hvor jeg virkelig sæsonlæser, så er det i julemånederne. Ja, jeg kaldte ligenovember for en julemåned. Kast ikke alt for hårdt med pebernødderne. Men november er efterhånden blevet lidt en julemåned herhjemme, for de sidste par år har jeg købt alle julegaverne før december måned og jeg julebagte også det meste inden december, og det gav simpelthen den bedste julero i december og det stornød jeg - og samtidig var det med til at gøre mørke november lidt lysere, så det kan jeg umuligt have dårlig samvittighed over.

Min julelæsning i år er præget af bøger jeg ikke fik læst sidste år samt ny udgivelser i år - samt et par klassikere.

Jeg har ikke kun opstøvet julelæsning til mig selv, men også til højtlæsningstid sammen med sønnike. Det er uden tvivl et af mine yndlingstidspunkter på dagen, det er når vi læser sammen og sønnike virker til at nyde det lige så meget som jeg selv gør. Så det ser jeg rigtig meget frem til og de bøger jeg har fundet frem i år er mange af dem nogle bøger jeg faktisk snildt selv kunne have fundet på at læse for mig selv.









Her er de bøger jeg selv gerne vil nå at læse inden julen






Jeg har optur over 2 ting fra den her liste. Det ene er at der er to danske julebøger blandt dem og jeg elsker at vi i Danmark er begyndt at udgive flere julebøger - uanset om det er oversatte bøger som 24 gode gerninger eller en pæredansk som En julekalender af Margaret Lindhardt. Jeg glæder mig rigtig meget til at tage hul på den. Den anden ting jeg har optur over er Sophie Kinsella endelig er kommet med en ny Shopaholic bog og ikke nok med det! så handler den om jul!! Jeg tror jeg jublede højtlydt da jeg fandt ud af det! I år håber jeg også inderligt bliver året hvor jeg kommer til at læse 'Little Women' og selvom det ikke er en decideret julebog, så skulle den alligevel give den bedste julestemning, så det håber jeg selvfølgelig på.





Her er julebøgerne jeg gerne vil læse højt for min søn her op til og i julen







Plus denne Disney pixi kalender som vi købte for en del år siden, men som vi nu regner med at tage hul på. Så kan vi læse en pixibog hver aften op til jul og tælle ned på dagene ligesom vi gør med kalenderlyset og chokoladejulekalenderne. Da jeg så den købte jeg den med det samme, selvom jeg vidst stadig var gravid med sønnike på det tidspunkt, men jeg kan ikke forestille mig nogen finere ide til nedtælling af dagene end denne - og så hænger jul og Disney ret så fint sammen i mit univers. Ja, som man også kan se på de tre disney juletema bøger her ovenover.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig