onsdag den 23. oktober 2019

Dungeons & Dragons - Frost Giant's Fury










Dungeons & Dragons - Frost Giant's Fury

Forfatter: Kim Zub
Illustrator: Diaz
Type: Grafisk Roman
Genre: Fantasy
Målgruppe: Voksne

Denne grafisk roman fås ikke på dansk



Mighty giants stir across the land and before their crushing might, nothing is safe. Badly injured after their encounters in the Demiplane of Dread and now lost in the frozen northern reaches of the Forgotten Realms, the Baldur's Gate heroes will be tested like never before. Roll for initiative, a new Dungeons & Dragons adventure begins! 


Den her serie bliver bare ved med at være skøn og en sand nostalgisk nydelse for en gammel Baldurs Game spiller som mig selv. Det største minus ved serien er faktisk, at den ikke udkommer så tit. Så der er indtil videre kun tre hæfter udkommet og en på vej. Så det er ret hårdt at tørste efter mere. 

I Forst Giant's Fury er vores fem helte ude og være heroiske i en vinter landsby. Det er sjovt at følge dem på ude bane, men jeg kunne godt bruge at de snart kom på hjemmebane igen og måske greb fat i endnu flere Baldurs Gate referencer eller bipersoner. Selvom Minc jo heldigvis er der hele tiden med hans lille hamster familiar. Uden ham vil serien ikke være nær så sjov. 

Dungeons & Dragons og Baldurs Gate spillet er bygget omkring Tolkiens univers, og det elsker jeg det for. Det er det der gør det så rigt fra starten af og jeg kan aldrig få nok af den verden. Derfor var den her graphic novel også bare en helt igennem fantastisk læseoplevelse. Men når det er sagt ved jeg ikke hvor meget en ikke-tidligere-Baldur-gate-computerspiller, får ud af dem. Et eller andet sted så tror jeg stadig man kan få en del ud af dem, da der er masser af action og som sagt emmer det af Tolkien. Så hvis du er til det, så synes jeg du skal kigge nærmere på den her grafisk roman. 








SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig