onsdag den 13. november 2019

Lille Pinds juleønske







Lille Pinds juleønske

Forfatter: Elvira Fragola
Serie: Enkeltstående historie, men der findes også 'Lille Pinds puttetid'
Genre: Billedbog - julehistorie
Målgruppe: Børn
Udgiver: Forlaget Turbine


Det er lillejuleaften, og Lille Pind kigger udenfor. Hun ønsker sig sådan lidt julesne, og midt om natten begynder bløde snefnug faktisk at dale ned fra himlen. Det bliver en helt vidunderlig jul! Men da Lille Pind står op juleaftensdag, opdager hun, at Pindemor er blevet syg.



'Lille Pinds juleønske' er en utrolig fin og smuk historie om Lille Pind, der skal holde jul med sin mor, som desværre er blevet så syg, at hun må ligge i sengen. Det kommer der en virkelig skøn julehistorie ud af, som med ganske få ord og magiske illustrationer beskriver det som julen i virkeligheden handler om.

Jeg har svært ved at beskrive med ord hvad Elvira Fragola så smukt fortæller gennem sine illustrationer. De er så stemningsfyldte og smukke. De afgiver en ro, en indlevelse og så virker det som om at hver streg er sat med kærlighed og hjertevarme.

Når jeg læser 'Lille Pinds juleønske' højt for min søn, er det som om et varmt tæppe omslutter os, og det gør øjeblikkeligt læsningen til en hyggelig oplevelse for både mig og ham.

Det bedste er fandt den juleglæde og stemning som jeg altid leder efter i julebøger. Den lå lige der - og sivede ud af billederne og teksten.


Jeg ønsker mig flere julehistorier om Lille Pind. 





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig