mandag den 3. februar 2020

9 barndomsfavoritter fra skolebiblioteket




Jeg elskede at gå på opdagelse i skolebiblioteket som barn. Det var det bedste. Jeg følte altid der ventede et nyt spændende eventyr lige om hjørnet. Men der var helt sikkert også en masse nitter iblandt, men når man fandt den der helt vildt fantastiske bog som man bare slugte igen og igen - for ja, det krævede da selvfølgelig masser af genlæsninger når man endelig faldt over sådan et vidunder - så var lykken gjort.

Jeg husker stadig hvordan det var at læse bøgerne for første gang og bøgerne er ligesom en del af den periode i mit liv. Altså de rummer noget som samtidig indkapsler hvor jeg var henne i mit liv på det tidspunkt. Hvilket giver meget god mening, da man jo selvfølgelig nemmere relatere til bøger med emner som i forvejen optager en eller som man slås med.

Her er de 8 bøger som jeg husker bedst fra mine mange besøg på skolebiblioteket og som for altid vil minde mig om den tid. Og ja, selvfølgelig forskellige perioder i folkeskole tiden. Jakob og Joakim og Holger bøgerne var selvfølgelig nogle af de første.





 

 






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig