onsdag den 24. juni 2020

Bloggen bliver 8 år i dag + GIVEAWAY






I dag er det præcis 8 år siden, at jeg startede den her blog. What a ride! Dengang var der ikke nær så mange bogbloggere som der var i dag og at se den udvikling fra dengang til nu er jo helt fantastisk. Det er så skønt, at bogbloggeren er blevet en etableret del af bogmarkedet - at os helt almindelige (og meget læsende) folk har en stemme i det ellers dengang meget lukkede bogmarked. At vi læsere - altså den egentlig målgruppe - kan ytre os om hvad vi synes er godt og skidt, føler jeg har gjort en forskel.

Den største forandring har næsten været på instagram, hvor rigtig mange bogelskere følger hinanden og inspireres og deler på kryds og tværs. Jeg elsker det forum, især for dens altid positive smittende energi. Der kan man følge sine yndlingsforfatteres gøren og laden og i forhold til for 8 år siden, så har jeg altid en ide om hvilken bog jeg skal i gang med som den næste - hvilken bog jeg højst sandsynlig vil elske.

Der er sket SÅ meget siden jeg startede med at blogge. Jeg var en af de første der spurgte forlagene efter anmeldereksemplarer og fik lidt blandede meddelelser retur - klart nok, de skulle lige se det der bogblogger noget an. I dag er både bogbloggere, forfattere og forlag heldigvis rigtig glade for muligheden for at få titler, som ikke får avisspalte plads, læst og anmeldt af bogbloggere. Eller os 'rigtige' læsere som jeg tillader mig at kalde os. For vi er jer - jer der læser med hos os. Vi læser ikke for finkulturens skyld, vi læser for alle de mange, mange andre grunde der er til at læse. Og vi deler ud af vores begejstring eller nogle gange mangel på samme.

I mit tilfælde er jeg begyndt at bevæge mig mere væk fra anmeldereksemplarer og det er både godt og skidt. For anmeldereksemplarer er aktuelle og de er i høj grad aktuelle for jer, og for en bogbranche i rivende udvikling og der er ikke noget jeg hellere vil end at bidrage til den danske kultur. Men ligenu har jeg mere end nogensinde et behov for selv at skrive og ikke mindst læse lige det jeg har lyst til, når jeg har lyst til det.

Den store mængde ulæste bøger jeg har på hylderne, som jeg har købt gennem årene, begynder at tynge og jeg vil så gerne gøre et ordentligt indhug i dem. Men jeg arbejder stadig på at finde en balance, for jeg føler ikke jeg er med til at bidrage til det danske bogmarked, hvis jeg kun læser og snakker om bøger på engelsk.

Men en ting er sikkert - jeg tager gerne 8 år mere som bogblogger, uanset hvordan tingene udvikler sig for mig. Og jeg håber I stadig har lyst til at følge mig. Jeg er så utrolig taknemmelig for, at I gider at læse med hos mig - og tak hvis du er noget så langt her i min efterhånden ret lange indlæg.



Så lad os komme til det vigtigste:

G I V E A W A Y E N

Jeg plejer jo at give bøger væk i det antal år bloggen er blevet, men fordi jeg simpelthen har haft travlt med at holde mig selv travl, så havde jeg helt ærligt glemt alt om at bloggen har 8 års fødselsdag.

Men I skal bestemt ikke snydes og fantastiske Bog og ide har her på falderebet været så søde at sponsorer en valgfri bog fra deres webshop, op til en værdig på maks 300 kr.

Det eneste du skal gøre er at skrive en kommentar herunder, eller på giveaway opslaget på facebook eller instagram.
Få et ekstra lod i puljen og følg @bogide på instagram
Jeg trækker en vinder på lørdag som jeg offentliggøre i min story på instagram. Jeg giver også vinderen direkte besked.
Vinderen skal have en dansk adresse. Bogen bliver sendt direkte fra Bog og ide.






Giveaway'en er sponsoreret af Bog & ide










SHARE:

2 kommentarer

  1. Tillykke med de 8 år. Jeg nyder stadig at følge med i din "læserejse", og blive inspireret til nye læseoplevelser, og jeg glæder mig til at følge dig de næste 8 år også:)

    SvarSlet
  2. KÆÆÆÆÆÆMPE tillykke med bloggens otte år! Hvor er det kæmpesejt gået, at du har holdt ved og ud så længe.
    Jeg håber du tager endnu otte år :D

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig