lørdag den 12. december 2020

Hvad jeg købt i ren Brexit panik for 1000 kr i Bookdepositor

Det er endnu ikke blevet officielt om vi skal til at betale told og moms af alle de varer der kommer fra England - og deriblandt selvfølgelig bøger, som er min helt personlige største eksportkilde fra England. (Og så måske også tøj og parfume).

Jeg krydser virkelig fingre for at de får indgået en aftale med EU, men de presser virkelig citronen ved at der stadig ikke er indgået en aftale - og deadline er inden udgangen af 2020 - så det er altså lige om lidt. Ja, så jeg købte altså en del bøger ind nu her hvor jeg kan være sikker på at bøgerne ikke kommer til at ryge i toldkrav. Bookdepository er nemlig super, super langsomme om at sende deres bøger, så jeg ville ikke vente for længe. 

Jeg ved ikke helt om jeg selv tror på at jeg nu får stillet den værste bogindkøbslyst ved lige at give den ekstra gas, men jeg tror i hvert fald at det gør en kæmpe forskel for mit indkøbsforbrug i fremtiden at jeg skal til at betale told og moms - for det gør virkelig bøgerne unægtelig dyre.


Mens vi venter på det endelige Brexit resultat er her hvad jeg har købt og hvorfor:





Jeg har stadig Philip Pullmans sidste bog om Lyra tilgode - og han skriver jo som en drøm, så det er en dejlig bog at have tilgode - og siden har han udgivet denne lille novelle som skulle handle om Lyra efter 'Northern Lights' serien. Og det er nok den Lyra tidslinje jeg er mest nysgerrig på og havde håbet han havde skrevet en hel bog om. Oh, well, vi tager hvad vi kan få.





Jeg har virkelig hørt mange gode ting om den her serie, så nu er jeg nysgerrig. Efter at have læst handlingen er jeg endnu mere solgt på den.




Among the Beasts and Briars blev jeg klart forelsket i omslaget. Jeg elsker hvordan illustrationerne ser ud til at være syet på omslaget og da jeg læste om indholdet, så blev jeg altså solgt på alt ved den. 






Den her bog købte jeg primært for at fodre den fakta hungrende del af mig læselyst som jeg har lige i tiden og hvem vil ikke gerne være bedre til at nå mere ved at gøre mindre. ;0)





Jeg er ret glad for Lena Del Rey og hendes musik. Så selvfølgelig skulle jeg også have hendes digtsamling. Hun skriver så smukke sangtekster, at denne bog kun kan indeholde noget af det fineste. 





Jeg får læst for lidt i øjeblikket, men jeg har gang i en julebog som jeg er meget fascineret af. Og det er 'The Boy Called Christmas'. Disse to bøger er fortsættelser og jeg er så vild med bogen, at jeg helt sikkert kommer til at læse videre i den serie.





V.E. Schwab skriver fantastisk fantasy og hendes seneste bog - denne - lyder simpelthen så magisk. Addie Larue lever for evigt og konsekvensen er at ingen kan huske hende, indtil hun møder en dreng der kan. Amen, what a catch. Den ide er jeg solgt på - alt ved den faktisk.





Ja, okay, jeg er så vild med Matt Haigs skrivestil at jeg også blev nødt til at bestille hans sidste nye bog. Titlen 'The Midnight Library' ville alligevel have solgt mig på stedet.


SHARE:

2 kommentarer

  1. Godt at høre jeg ikke er den eneste som køber bøger fra bookdepositor. Har også lige lavet en bestilling for omkring 1200 kr. for en sikkerhedsskyld.
    Håber dog snart de rammer en aftale, det er godt nok ved at være kritisk med 17 dage til nytår...

    SvarSlet
  2. Godt at høre jeg ikke er den eneste som køber bøger fra bookdepositor. Har også lige lavet en bestilling for omkring 1200 kr. for en sikkerhedsskyld.
    Håber dog snart de rammer en aftale, det er godt nok ved at være kritisk med 17 dage til nytår...

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig