mandag den 22. marts 2021

After 2 - Tvivlen

 




After 2 - tvivlen

Forfatter: Anna Todd

Serie: After 2

Originalsprog: Engelsk

Genre: Kærlighedshistorie

Målgruppe: Voksne

Udgiver: Peoples Press


Tak til Peoples Press for anmeldereksemplaret



Tessa er en pæn pige. Hun har en dejlig, loyal kæreste derhjemme og er dygtig og ambitiøs i skolen. Men så møder hun Hardin. En mørkhåret dreng med britisk accent og tatoveringer. Hardin er helt anderledes end de fyre, Tessa er vant til at hænge ud med. Han er flabet og upålidelig. En type Tessa normalt hader, lige indtil de to ender alene på Hardins værelse. Der er noget ved Hardin og hans mystiske fortid, som Tessa tiltrækkes af. Hun er sikker på, at han slet ikke er så hård i flinten, som han giver sig ud for at være. Men Tessa har allerede den perfekte kæreste derhjemme, så hvorfor er hun overhovedet interesseret i Hardin? Hvorfor sluger hun sin egen stolthed gang på gang og finder sig i hans fordomme om pæne piger som hende? Måske fordi det føles som forelskelse?


Anna Todd skrev oprindeligt 'After' serien som en fanfiction på OneDirection, nærmere bestemt Harry Styles, som i bogen kaldes for Hardin. Jeg ved ikke om det har en betydning for OneDicrections fans når de læser bogen, for udover hvad forfatteren måske selv har følt, så er sammenhængen mellem den fiktive Hardin og Harry Styles ikke rigtig til at få øje på. Men nu har jeg heller ikke rigtig været en hardcore OneDicrection fan, så det må jeg næsten lade dem selv afgøre. 

Jeg forstår godt at mange finder After serien dragende og spændende og til tider også dåneværdig. Jeg selv er også virkelig godt underholdt det meste af tiden. Kærlighedshistorien er en on and off slags, som føles som om den varer ved i det uendelige - måske endda lidt for langt? I hvert fald så skyr forfatteren ingen midler heller ikke af de klichéagtige slags for at skabe splid mellem Tessa og Hardin. 

Og man hepper da på at de finder ud af det sammen - det gør man da. Men jeg er i tvivl om jeg har lyst til at læse videre i serien, men så omvendt - måske jeg ville, for hvis der kommer en trejde film så skal jeg helt sikkert se den og så sker der nok det at jeg får lyst til at læse bogen bagefter. Det var det som skete i det her tilfælde.  

After 2 - tvivlen fortsætter fuldstændig af samme spor som bind 1, så hvis man ikke kunne få nok af den, så skal man helt sikkert kaste sig over bind 2 også. 



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig