tirsdag den 27. september 2022

Preptober

 



Oktober er lig med preptober. I hvert fald for mig. Jeg har nemlig besluttet at dedikere hele oktober til at få min historie struktureret og outlinet én gang for alle. 

Hvad er preptober? Preptober er en slags uofficiel (eller er det officielt?) forberedelse til Nanowrimo som er en hel måned, november, hvor man skriver 50000 ord – altså en lille roman. 

Mange bruger nanowrimo til at kickstarte deres bogprojekter, men det har aldrig rigtig virket for mig, for jeg er meget mere en planlægger, så i virkeligheden er preptober faktisk lige det jeg burde gøre i stedet. Jeg har bare aldrig gjort det. 

Så nu gør jeg det!

Så min oktober kommer til at have fokus på research, at finde løsninger til de manglende plothuller, at skrive mig ind på karakterne, lave verdensopbygning og ikke mindst outline.

Jeg er ikke sikker på den her historie nogensinde bliver udgivet, men jeg ved at jeg har brug for at få den skrevet, den fylder i mig og den råber på at blive skrevet, så nu er det tid. 

Hvad betyder det så for eventyrlige efterårs temaet på bloggen? Well, der bliver lidt mere fokus på det at skrive og så kommer jeg nok til at lave liiidt om i min efterårslæseliste. Jeg tror jeg kommer til at tilføje et par research-bøger. 



SHARE:

1 kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig