søndag den 14. august 2011

Jeg hader..

... at læse bøger mens jeg skriver....

Hvorfor det??

Jo, faktisk ikke pga det åbentlyse som at man nemt kan blive "sprogsmittet" eller "stilsmittet", nej faktisk fordi jeg oplevede følgende:

Jeg sad og læse den her nye bog, der faktisk virkede okay. Men pludselig dukker der en scene op som er ALT for bekendt. Jeg har nemlig selv haft lignende skrevet ned i stikord... og så når der faktisk kommer ENDNU en scene i den bog, hvor jeg også havde tænkt noget i den retning, så sidder man virkelig tilbage med en stor ØV følelse. Det første jeg tænker er at jeg vil lave det om, men et eller andet sted så føler jeg at hvis jeg laver de to scener om, så ødelægger jeg lidt mit eget flow og interesse for bogen, så det er VIRKELIG NEDEREN....

Så mit råd er når du går igang med at skrive: Lad være med at læse noget fra samme genre...
Faktisk synes jeg heller ikke det egentlig er nødvendig, for jeg bliver fint nok underholdt af at skrive mit eget... så jeg må også prøve at lade være, det er lidt træls i hvert fald at sidde med den dårlige smag i munden.

Ved ikke rigtig hvad jeg vil gøre nu.... hmm... jeg vil i hvert fald ikke læse mere i den bog, af frygt for der kommer endnu flere scener...
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig