tirsdag den 20. november 2012

Top Ti Tirsdag - Bøger/Forfattere jeg er taknemlig for

Da jeg startede med at blogge lavede jeg mig egen udgave af Top Ti Tirsdag, for jeg forstod ikke rigtig hvorfor alle lavede den samme, som de kopierede efter The Broke and The Bookish. Jeg synes det var lidt kedeligt at læse om de sammen ting hver uge. MEN... så lærte man jo efterhånden lidt de forskellige bloggere at kende, og så var det lige pludselig sjovt at følge med i hvem der synes hvad. Så nu vil jeg prøve at være med her de sidste par måneder af 2012, da det også er nogle super relevante emner de har her indtil næste år. So here goes.

Emnerne er altså valgt efter The Broke and The Bookish, og er derfor ikke min egen ide.

I anledningen af den Amerikanske højtid Thanksgiving er emnet i dag, altså Bøger/Forfattere jeg er taknemlig for (Top Ten Books/Authors I'm Thankful For)

Ikke i nogen bestemt rækkefølge, men alle disse forfattere har ændret litteraturen til det bedre. Men det er der selvfølgelig også en lang række andre der har, men jeg kunne jo desværre ikke få dem alle med på listen. Den vil også være alt for lang og kedelig så. ;0)




Jane Austen

"The person, be it gentleman or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid." 




J.K. Rowling
"Hogwarts will always be there to welcome you home.”





J.R.R. Tolkien
"A single dream is more powerful than a thousand realities." 




Stephenie Meyer
"I like the night. Without the dark, we'd never see the stars."






George R. R. Martin
"A reader lives a thousand lives before he dies"







Margaret Mitchell
"Life's under no obligation to give us what we expect." 





H.C. Andersen
"Det gør ikke noget at være født i andegården, når man kun har ligget i et svaneæg."







Sir Arthur Conan Doyle
"The love of books is among the choicest gifts of the gods." 






Charles Dickens
“To a young heart everything is fun.” 








William Shakespeare
"I would challenge you to a battle of wits, but I see you are unarmed!"
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig