mandag den 11. marts 2013

HUF (Håbefulde unge forfattere) forening


Jeg er smadret! Godt der er styr på aftensmaden.



I weekenden var jeg på skrivekursus hos HUF, og jeg har før nævnt at hvis du er under 30 så skal du simpelthen skynde dig at tilmelde dig HUF. Det er simpelthen så godt!! HUF er virkelig en engageret forening. Der gør alt hvad de kan for at give dig pep-talk, viden, finde skrivegrupper til dig og meget mere. Det er simpelthen den bedste forening jeg nogensinde har stødt på. Ja det gælder også den jeg selv er næstformand i, og den jeg selv er træner i. Godt nok er HUF ikke en forening for lidende sygdomme eller en forening for at få et bedre helbred eller kondition. Men hvis du selv er skrivetosset, så ved du at det at skrive er en undervurderet lidelse i sig selv. Jeg ved der er mange der taler for Fyldepennen, og det kan også være ganske udmærket, men der står ikke nogen passioneret forening bag, (ikke så vidt jeg ved i hvert fald) og der er ikke de samme muligheder for skrivekurser, eller ferie.

Det er der hos HUF. Så udover du slår dit eget slag, og finder netværk mv. så har du altid en støtte i ryggen af en eller anden art hos HUF. De ved hvor hårdt det er, og hvor ensomt det kan være, for de har selv været der. Så jeg kan altså virkelig ikke anbefale det nok. Især hvis du er fra Jylland, for jeg synes godt vi kunne samle en lidt større gruppe herovre. :0))

Selvom jeg har været på nogle andre skrivekurser, så synes jeg virkelig at HUFs kurser var mere professionelle. Måske er det fordi dem der sidder der virkelig vil det. Og virkelig har det der skal til. Mange af dem har allerede i forvejen gjort det. Og ingen af dem er bange for at dele ud af sig selv. Der var selvfølgelig også nogle kurser der især var gode, for dem der ikke ved så meget om det skrivetekniske, og som vi andre havde godt af at genopfriske.

Weekenden har givet mig et godt spark bagi om bare at klø på. Men jeg kan godt mærke at jeg er lidt udkørt i dag, med alt den info-overload, så jeg tror jeg skal brainstorme den nye børnebog jeg lige pludselig så lyset i. En historie som jeg faktisk har haft starten på længe, men aldrig rigtig har forbundet med en børnebog, selvom den så helt tydelig er det. Det blev jeg bare først klar over i min fire timers lange togtur hjem.



Meld dig ind, det koster ikke ret meget, du får et skrivemagasin (som jeg i øvrigt skal til at layoute) og du får rabat på skrivekurser, og tilbud om skrivegrupper (uha, dem må jeg hellere tale om i et andet indlæg, det kræver lige så meget begejstret tekstplads), du får tilbud om skriveferie og meget meget mere. Du vil virkelig ikke fortryde det: http://www.huf.dk/ (ps. de får snart en mere prof hjemmeside, så lad dig ikke skræmme. ;0) )
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig