tirsdag den 21. maj 2013

Den Tavse Prinsesse anmeldelse

Den Tavse Prinsesse

Forfatter: Cecilie Eken
Serie: Serien om Eriann og Vidar #3
Målgruppe: Læsealderen og opefter
Udgiver: Høst & Søn
Udgivelsesdag: 13 september 2012












På vej hjem fra Østerfjord ryger Eriann og Vidar lige i armene på den onde hertug Fritz. Vidar må igen trække sit sagnomspundne våben Det Levende Sværd, men denne gang har han fundet sin overmand. Det er nu op til Eriann at overvinde den magtfulde hertug. Men hvordan overvinder man en modstander, der ikke kan rammmes af noget våben?


Jeg begyndte at læse Den Tavse Prinsesse, da jeg fik en ide til en børnebog. Jeg har ikke læst de to første bøger i serien, men det gav ikke rigtig nogle problemer. Det eneste var at jeg lige skulle finde ud af hvem der var drengen og hvem der var pigen i starten. :0) Jeg havde da en ide om at det var Eriann men det lyder også lidt maskulint, men jeg fandt da til sidst ud af at drengen var Vidar og pigen Eriann.

Den Tavse Prinsesse, er et rigtig sødt aktion fyldt lille eventyr. Selvom historien foregår i en middelalder agtig tid, med masser af magi, så er Eriann en meget moderne heltinde. Hun vil meget hellere ud og slås med sværd, end hun vil sidde på et slot i en fin kjole. Hun er meget selvstændig og er klog nok til at kunne tænke sig ud af umulige situationer. Hvilket er yderst forfriskende.

Bogen er desuden fyldt med flotte tegninger der understøtter teksten. Sproget er letlæselig og samtidig med til at understøtte stemningen. Det er en rigtig god og fantasifuld historie Cecilie Eken her har fundet på. Den bringer helt sikkert lykke hos mange læseglade piger.

Jeg glæder mig til at læse mere om Eriann og Vidars eventyr. Virkelig skøn fortælling, med masser af magiske tvists.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig