Blottet for dig anmeldelse

Blottet for dig

Forfatter: Sylvia Day
Serie: Crossfire #1
Originaltitel: Bared to you
Genre: Erotisk
Udgiver: Politikens Forlag

Blottet for dig af Sylvia Day er første bog i en skønlitterær, erotisk trilogi om Eva og Gideons kærlighed. Eva starter på nyt job i New York hos et reklamebureau, og den bygning som bureauet ligger i ejes af Gideon Cross. Da Eva og Gideon møder hinanden for første gang, er kemien imellem dem der med det samme, og den er så overvældende for dem begge, at de længes efter hinanden hele tiden. De har dog begge store følelsesmæssige ar i sjælen, og derfor er et sundt og almindeligt kærlighedsforhold fremmed for dem.

Det er svært ikke at sammenligne Blottet for dig og Fifty Shades of Grey. Både fordi det er de to eneste erotiske romaner jeg har læst, men også fordi de er noget så ens. På mange måder er Blottet for dig en mere perfekt bog en Fifty Shades of Grey. En bedre skrevet kopi, er det i hvert fald. Mit problem er bare at perfekt er kedelig.

Jeg kan godt lide at hovedpersonen Eva, har en fortid der giver vores mandelige helt kamp til stregen. Jeg kan også godt lide at hun ikke er uskyld og jomfru og at hun kan finde ud af at svare igen. Det er noget af det jeg helt klart godt kan lide ved den her bog. Problemet er bare at sexscenerne nu er lige så kedelige som i alle andre bøger. Man er slet ikke nysgerrig på hvordan det udvikler sig, fordi hun ikke er så uskyldig. Man følte meget mere med Anastasia fra Fifty Shades, fordi det hele var så overvældende for hende. Så hvad skal man gøre, man kan virkelig ikke få det hele?

Noget af det der er med til at gøre Blottet for dig spændende, er noget af det vi har set før i Fifty Shades of Grey. Men som sagt så er den jo skrevet bedre, og persongallerierne er mere realistiske og de feministiske har det helt sikkert også bedre med den her version. Det er bare ærgerligt at Sylvia Day ikke kom først med ideen.