onsdag den 5. juni 2013

Dag 5: Hvilken bog læser du lige nu?

Ja den er jo faktisk ret nem at svare på, for over i siden har jeg jo sådan en fin boks fra Goodreads hvor man kan se hvad jeg læser i øjeblikket. I kan dog for en god ordens skyld se dem lige her:





 


En af de bøger jeg har været lidt på hold med, er Gods in everyman, det er en research bog. Men jeg er begyndt på den igen allerede i dag, så den skulle jo også med.


Jeg har desværre haft frygteligt travlt her det sidste stykke tid, med noget familie tamtam osv. Så jeg er mega meget bagud i forhold til hvor jeg gerne ville være nu med læsning og skrivning. Også med de anmeldelser jeg gerne ville skrive.

Engang var det svært at komme på hvad man skulle skrive på sin blog. Nu synes jeg det flyder med emner og muligheder og anmeldelser af spændende bøger. Så det synes jeg er helt fantastisk.
SHARE:

2 kommentarer

  1. Den var også rigtig god! :D

    Hvordan kan du koncentrerer dig om at læse flere bøger på én gang?

    SvarSlet
  2. Engang læste jeg faktisk også kun en bog af gangen. Men så på et tidspunkt, skete der det at jeg havde svært ved at finde motivationen til at læse en bog færdig, og jeg ville så gerne i gang med den næste. Så startede jeg på den og fandt ud af at hvis jeg skiftede mellem de to, så var det meget nemmere at læse den første. Og så udvidede det sig igen fordi jeg også hørte en lydbog på arbejdet.
    Før kunne jeg godt have nogle perioder hvor jeg gik død i at læse, på grund af hvad jeg synes om den enkelte bog, men det slipper jeg for i dag. Og så har jeg så udvidet det lidt siden :0), for jeg synes også det er en fordel for de bøger som jeg elsker. For så "holder" de længere, og fordi jeg ikke sluger dem med øjnene, så er det nemmere for mig, at komme helt ind i kernen.
    Det har aldrig været svært for mig at adskille bøgerne. Men jeg tror det har noget at gøre med at jeg altid vælger meget forskellige type bøger. F.eks. i øjeblikket er det en fagbog, en voksen fantasy bog, en fantasybog fra en drengs synsvinkel, en børne børnebog, en voksen realisme bog og en dystotisk børnebog. 6 bøger er helt klart det optimale antal for mig. Nogle gange overlapper det lige med 7, som herover.

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig