torsdag den 13. juni 2013

Star Trek 2 - Into Darkness anmeldelse

 
 
Jeg har faktisk aldrig været så meget til sci-fi film hvis jeg skal være helt ærlig. Men den her... Den er jeg helt vild med. Jeg er faktisk endnu mere vild med den, end jeg er med Star Wars. Det troede jeg seriøst aldrig at jeg ville blive. Ikke når jeg tænker på de gamle komiske Star Trek billeder jeg har set.
 
Castingen synes jeg er helt fantastisk, jeg er især vild med Zachary Quinto (Spock) og Benedict Comberbatch (Khan)
 
Jeg er også ret vild med den karakterudvikling der er, både karakterne imellem men også individuel. Jeg kan især rigtig godt lide det ord-spil der indimellem dukker op.
 
Bones:  Jim, you’re not going down there are you?  You don’t rob a bank when your getaway car has a flat tire.
 
Bones: You're playing a high stakes poker game and you just told a rookie player to bluff.
Kirk: Stop with the metaphors. That's an order!
 
 
 
Pike:  Are you giving me attitude, Spock?
Spock:  I’m expressing multiple attitudes simultaneously.  To which are you referring?
 




Kirk: The enemy of my enemy is my friend.
Spock: An Arabic proverb attributed to a prince who was betrayed and decapitated by his own subjects.
Kirk: Well, its still a hell of a quote.


Grunden til jeg ikke er så stor fan af sci-fi, er nok mest det der med aliens og rummet generelt. Jeg synes da det er meget fascinerende, men ikke nok til at jeg gerne vil se den ene sci-fi film efter den anden. Men i Star Trek into Darkness, synes jeg faktisk det var meget interessant at se hvilke andre verdener deres fantasi finder på.
 
Effekterne er utrolig fede. Ingen tvivl om det. Jeg så filmen i 3d, men det gjorde virkelig ikke den store forskel for mig. Jeg synes ikke rigtig der var noget ekstra at hente. 
 




Historien var godt skruet sammen. Jeg elsker også hvordan alting ikke bare er sort og hvid. At de onde, ikke er onde for enhver pris og de gode også har deres fejl. 
 
Dog synes jeg filmen var lidt for forudsigelig på nogle områder.
 
I øvrigt sad jeg i en biograf hvor voksne mænd både grinede og græd. Så det var en ekstra oplevelse oveni hatten.
 


 
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig