tirsdag den 23. juli 2013

Pretty little liars - Skandaler anmeldelse

Pretty Little Liars - Skandaler


Forfatter: Sara Shepard
Serie: Pretty Little Liars #3
Originalsprog: Engelsk
Målgruppe: YA
Udgiver: Politikens Forlag


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret

Se også Politikens facebookside for ungdomsbøger

Kan forekomme spoilers hvis ikke du har læst de første to bøger i serien, find i stedet mine anmeldelser af disse under fanen anmeldelser.








Stol aldrig på en smuk pige med en mørk hemmelighed.

Spencer, Aria, Emily, Hanna og deres bedste veninde Alison var de mest populære piger på skolen i Rosewood. Indtil den aften, hvor Alison, den smukkeste af dem, pludselig forsvandt.

Tre år senere bliver Alisons lig fundet, og de fire piger er tvunget til at se fortidens spøgelser og hemmeligheder i øjnene.

Er mysteriet om Alisons død værre og mørkere, end de kan forestille sig? Og hvem er A, som bliver ved at sende mystiske sms'er og breve? Tilsyneladende ved A alt om, hvad der skete dengang og virker ikke som en, der vil tøve med at afsløre det.



Som jeg skrev i min sidste anmeldelse af Pretty Little Liars serien, så har tv-serien nu taget en lidt anden drejning i forhold til bøgerne. Selvom jeg bedst kan lide tv-seriens drejning, så er det alligevel en stor nydelse at følge de fire piger, mens de bliver kastet rundt efter A's luner. Der er dog stadig nogle ting som er ens, og det er heldigvis også de ting/scener som jeg umuligt ville kunne have undværet.

Jeg kan rigtig godt lide konceptet med A, og at vi følger de fire piger hver især. Jeg savner bare lidt at de ikke er bedre veninder og jeg savner nok også noget mere handling. Der skete for lidt i Skandaler. Omvendt var det lidt som om nogle ting falde på plads i denne bog. Det er lidt svært at sige på nuværende tidspunkt, men det virker til at bog-serien er lidt nemmere at gennemskue end tv-serien. Jeg håber selvfølgelig at jeg tager fuldstændig fejl. ;0)

Selvom jeg siger at der gerne måtte ske noget mere, så får vi alligevel noget af en slutning med en kæmpe clifhanger. Så jeg skal virkelig snart i gang med den næste bog, det er lidt spændende at se hvordan Sara Shepard lader historien udfolde sig. For mig var det bare en alt for skille start og midte, i hvert fald i forhold til de to første bøger i serien.

Jeg anbefaler helt klart denne serie til jer der ikke kan få nok af Spencer, Aria, Emily og Hanna. For mig er der ikke så stor forskel på dem i tv-serien og i bog-serien. Den eneste er måske Spencer, hende bryder jeg mig ikke nær så meget om i bogen, som i tv-serien.

Men helt igennem en fantastisk serie og et fantastisk koncept. Jeg glæder mig så meget til at finde ud af hvem A er.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig